خانه علمی پژوهشی تبدیل مواد نفتی به ترکیبات نانویی با ارزش افزوده بالا

تبدیل مواد نفتی به ترکیبات نانویی با ارزش افزوده بالا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
فناوری نانو

مرجع پلیمر در بازار ایران: دو شرکت بریتانیایی در قالب یک برنامه همکاری مشترک در حال توسعه فناوری هستند که با استفاده از آن می‌توان مواد اولیه حاوی ترکیبات هیدروکربنی ارزان قیمت را به مواد گرافنی و همچنین گاز هیدروژن تبدیل کرد.

شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) و کاینوس اینویشن (Kainos Innovation) یک فناوری فرآیندی منحصر به فرد ارائه کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان مواد اولیه (نفتی) حاوی هیدروکربن ارزان قیمت را به مواد گرافن و گاز هیدروژن تبدیل کرد.

این دو شرکت پنجم نوامبر کمک مالی بنیاد نوآوری بریتانیا (Innovate UK) را در قالب برنامه حمایتی نوآوری پایدار بریتانیا برای توسعه فناوری تولید هیدروژن سبز به‌دست آوردند.

در بیانیه‌‌ای که این شرکت منتشر کرد، تیم پروژه تخمین زده ‌است که از هر تن مواد اولیه نفتی، ۹۴۰ کیلوگرم گرافن/کربن گرافیتی و ۶۰ کیلوگرم گاز هیدروژن سبز تولید می‌شود.

کریگ مک گاکین، مدیرعامل شرکت فرست‌گرافن می‌گوید: «این فرآیند جدید و نوآورانه پای شرکت ما را به دو ماده تولید کاتد لیتیوم یون و تولید هیدروژن باز می‌کند.»

وی می‌افزاید: «پیش‌از آن‌که بتوانیم در مورد تجارت اظهارنظر کنیم، قطعا باید کار آزمایشی بیشتری انجام شود و پیشرفت‌های بیشتری مورد نیاز است، اما ما از نتایجی که تاکنون به‌دست آمده بسیار خشنود و دلگرم هستیم. کمک هزینه دولت بریتانیا رأی اعتماد به فناوری است که ما روی آن کار می‌کنیم.»

دکتر ریچارد پرایس از مدیران کاینوس اینویشن می‌گوید: «من بسیار خوشحالم که با تیم فرست‌گرافن مستقر در منچستر کار می‌کنم‌، جایی که آن‌ها دانش فنی مهندسی بسیار خوبی دارند که برای موفقیت این فناوری جدید ضروری است.»

تمام فرآیند تحقیقاتی در بریتانیا و با همکاری شرکای تحقیقاتی انجام

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است