خانه تکنولوژي تبدیل ضایعات لاستیک خودرو به کفپوش تقویت شده با گرافن

تبدیل ضایعات لاستیک خودرو به کفپوش تقویت شده با گرافن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
ضایعات لاستیک کفپوش

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت ویوک با حمایت برنامه Bridging the Gap مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر موفق به توسعه محصول جدیدی در حوزه کفپوش‌های تقویت شده با گرافن شده‌است. در این کفپوش‌ها از ضایعات لاستیک خودرو استفاده می‌شود.

یک استارت‌‌آپ نوپای منچستری اعلام کرد که اولین محصول خود را با هدف کاهش ضایعات لاستیک خودرو با پشتیبانی مرکز نوآوری مهندسی گرافن (GEIC) ارائه کرده است.

ضایعات لاستیک کفپوش

در این برنامه همکاری مشترک، ویوک کونچری موفق به توسعه محصولی به نام SpaceMat شده‌است که یک کفپوش تقویت شده با گرافن است که استفاده از فناوری ‌نانو موجب بهبود چشمگیر عملکرد لاستیک تایر بازیافتی در آن شده ‌است.

تخمین زده می‌شود که سالانه ۱٫۵ میلیارد لاستیک به‌صورت زباله در جهان تولید می‌شود و بیشتر آن‌ها در محل دفن زباله‌ها تدفین شده یا سوزانده می‌شوند.

تلاش‌های زیادی برای تولید لاستیک بازیافتی با کیفیت بالا انجام شده ‌است اما میکروذرات حاصل از این فرآیند نگرانی‌هایی را در مورد حفظ محیط‌زیست ایجاد کرده است.

محصول SpaceMat شرکت ویوک (Vivek) از ۸۰ درصد پسماند مواد لاستیکی و ۲۰ درصد لاستیک طبیعی تقویت شده با گرافن تشکیل می‌شود. گرافن مقاومت فشاری لاستیک را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد و به نوبه خود دوام کفپوش را بهبود می‌دهد. با استفاده از گرافن می‌توان عملکرد مکانیکی ماده بازیافتی را مهندسی کرد و آن را به عملکرد سیستم پلیمری بکر نزدیک کرد.

جیمز بیکر، مدیرعامل مرکز گرافن دانشگاه منچستر می‌گوید: «برنامه Bridging the Gap ما به‌طور خاص شرکت‌های متوسط و کوچک را هدف قرار می‌دهد و فرصتی عالی برای حمایت از نوآوری‌های محلی در منطقه منچستر بوده است. دیدن یک شرکت جدید که در حال ورود به بازار است، بسیار هیجان‌انگیز است، شرکتی که به‌صورت ویژه روی پشتیبانی از محیط‌زیست و استفاده مجدد از لاستیک‌های مستعمل فعالیت دارد.»

نوآوری در زمینه پایداری، یکی از معیارهای حاکم بر فعالیت‌های تحقیقاتی GEIC است و همچنین برای تامین بودجه از برنامه Bridging the Gap بسیار حیاتی است.

برنامه Bridging the Gap به شرکت‌های متوسط و کوچک نظیر ویوک کمک می‌کند تا ایده خود را به محصول تبدیل کنند و به دره مرگ سقوط نکنند، که بسیاری از نوآوری‌های بالقوه به دلیل کمبود بودجه یا دانش فنی بنیان‌گذار به سرنوشت تلخ سقوط در این دره دچار شده‌اند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است