خانه تکنولوژي پرینتر سه بعدی با قابلیت جدید در نیروگاه شهیدرجایی، ساخته شد

پرینتر سه بعدی با قابلیت جدید در نیروگاه شهیدرجایی، ساخته شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3D-Printing

مرجع پلیمر در بازار ایران: محمد پژوهش، مدیر امور تعمیرات ابزار دقیق نیروگاه و سازنده دستگاه پرینتر سه بعدی گفت: پس از ساخت نخستین نمونه چاپگر سه بعدی و استفاده از آن در ساخت قطعات پلیمری که در تجهیزات نیروگاهی کاربرد دارند، محدودیت‌های این دستگاه شناسایی شد؛ از این رو در اندیشه ساخت دستگاه‌های جدید شدیم که تداوم این حرکت با طراحی و ساخت نمونه چاپگرهای سه بعدی در ابعاد بالاتر با قابلیت چاپ قطعات بزرگ‌تر نمود یافت.

قابلیت های پرینتر سه بعدی ساخته شده

دستگاه چاپگر سه بعدی جدید برای ساخت قطعات با متریال PLA، ABS با نقطه دمای ذوب ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد طراحی شده است که با استفاده از آن می‌توان انواع چرخ‌دنده‌ها و فن‌های خنک کاری را در ابعاد ۵۰ سانتی مترمکعب تولید کرد. نکته قابل‌توجه در استفاده از پرینترهای سه بعدی برای ساخت قطعات پلیمری، صرفه اقتصادی این اقدام است که موجب کاهش هزینه‌های تعمیراتی و تسهیل در تامین این نوع قطعات می‌شود؛ چراکه به‌دلیل عدم قطعات پلیمری یا هزینه‌بر بودن ساخت قالب و ماشین‌کاری آنها، استفاده از این پرینترها، جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های معمول تهیه این قطعات است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است