خانه اقتصادیگزارش و تحلیل تسلط آسیا بر بازار اتیلن جهان تا سال 2024

تسلط آسیا بر بازار اتیلن جهان تا سال 2024

توسط مدیر سایت
0 نظرات
polyethylene

مرجع پلیمر در بازار ایران: بر اساس تازه ترین گزارش شرکت گلوبال دیتا (GlobalData)، ظرفیت جهانی تولید اتیلن قرار است تا سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد رشدی خیره‌کننده باشد و به‌طور بالقوه از رقم ۱۹۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹، به ۲۸۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تن در سال ۴۳ میلادی بالغ شود.

polyethylene

براساس گزارش پایگاه اینترنتی هیدروکربن انجینییرینگ (hydrocarbonengineering)، رقمی که رشدی ۴۸ درصدی را نوید می‌دهد و انتظار می رود تولیدکنندگان آسیا در این میان پیشتاز باشند.

گلوبال دیتا اعلام کرد: انتظار می‌رود ظرفیت تولید سالانه اتیلن در قاره کهن با نرخ رشد میانگین سالانه ۱۰.۶ درصد از رقم ۷۰ میلیون و ۹۱۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۲۰ هزار و ۴۵۰ تن برسد.

در گزارش موسسه گلوبال دیتا با عنوان «چشم انداز صنعت جهانی اتیلن تا سال ۲۰۲۴ میلادی – ظرفیت، سرمایه گذاری و پیش بینی جزئیات مجتمع های فعال و برنامه ریزی شده» آمده است، نزدیک به ۱۲۳ مجتمع پیش‌بینی شده و اعلام شده قرار است تا سال ۲۰۲۴ میلادی عمده این واحدها در آسیا به بهره برداری برسد.

در این میان، چین تا سال ۲۰۲۴ میلادی ظرفیتی حدود ۲۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تن اتلین به مجموع ظرفیت تولید جهان می‌افزاید. سهم چین در مقدار افزایش ظرفیت تولید اتلن آسیا حدود ۵۹.۹ درصد خواهد بود که این ارقام از واحد اکسون موبیل کوپریشن ژوشان اتیلن و اکسون موبیل کوپریشن هایژو اتیلن با ظرفیت‌های سالانه به ترتیب یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و یک میلیون ۶۰۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۴ میلادی خواهد بود.

دایاناند خاراده، تحلیلگر حوزه نفت و گاز موسسه گلوبال دیتا در این باره گفت: آسیا بر بازار جهانی اتیلن مسلط می‌شود، دلیل اصلی این موضوع این است که این است که چین بیشترین تعداد پروژه جدید در حال ساخت و بیشترین ظرفیت جذب مطلق را دارد، این کشور قرار است تا سال ۲۰۲۴ حدود ۳۳ پروژه تولید اتیلن بسازد.

گلوبال دیتا اعلام کرد: هند از حیث افزایش ظرفیت تولید اتیلن در جایگاه دوم قرار می گیرد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ میلادی از رقم هفت میلیون و ۳۸۰ هزار تن سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تن دست یابد.

بر اساس محاسبات گلوبال دیتا، بخش عمده میانگین رشد ۱۳.۳ درصدی سالانه ظرفیت تولید اتیلن هند از واحد اتلینی نایرا انرژی وادینار خواهد بود که قرار است ظرفیت تولید اتلین این واحد تا سال ۲۰۲۴ میلادی به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال برسد.

بر اساس این برآورد، کره جنوبی از نظر افزایش ظرفیت تولید اتیلن جایگاه سوم آسیا را در اختیار می‌گیرد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ میلادی از رقم ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تن سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تن دست یابد.

بر اساس پیش‌بینی گلوبال دیتا، بخش عمده میانگین رشد هفت درصدی سالانه ظرفیت تولید اتیلن کره جنوبی از واحد شماره ۲ تولید اتیلن شرکت اس-اویل کوپریشن اولسان خواهد بود که قرار است ظرفیت تولید اتلین این واحد تا سال ۲۰۲۴ میلادی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال برسد.

گلوبال دیتا اعلام کرد که «شرکت پتروشیمی چین»، «اکسون موبیل کوپریشن» و «شرکت پتروشیمی ژژیانگ ستلیات» جزو سه شرکت برتر آسیا از نظر طرح‌های پتروشیمی برنامه‌ریزی شده برای ایجاد ظرفیت‌های جدید اتلین در دوره مورد بررسی به شمار می‌آیند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است