خانه تکنولوژي تولید پلاستیک متخلخل برای استفاده در حوزه دارو

تولید پلاستیک متخلخل برای استفاده در حوزه دارو

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Porous Plastic

مرجع پلیمر در بازار ایران: یکی از شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک‌های متخلخل با انجام فرآیندی روی این پلاستیک‌های آبگریز، اصلاح سطحی روی این مواد انجام داده به طوری‌که از این پلاستیک‌ها می‌توان برای بخش دارو استفاده کرد.

Porous Plastic

پورویر ساینس (Porvair Sciences) نتایج آزمایش‌هایی را منتشر کرده که در آن نشان داده است که پلاستیک‌های متخلخل آبگریز ویون ®Vyon عملکرد فوق‌العاده‌ای را در بخش کشف دارو از خود به نمایش می‌گذارد.

®Vyon تولید شده از جنس پلی‌اتیلن با چگالی بالا و پلی‌اتیلن با وزن مولکولی فوق‌العاده بالا به‌طور طبیعی آبگریز هستند و به سختی به آب یا محلول‌های آبی اجازه عبور می‌دهند و در زمان جذب نیز محلول‌های آبی به سختی جذب منافذ متخلخل این مواد می‌شوند.

با استفاده از یک فرآیند رسوب خلاء، انرژی سطحی و ساختار پیچشی درونی ®Vyon تولیدشده توسط شرکت پورویر تغییر داده شده‌است تا ویژگی آبدوستی آن‌ها ارتقاء یابد و یا درصورت تماس با آب یا دیگر محلول‌های آبی تر شود. این کار اجازه می‌دهد تا مایع به‌طور موثری در ساختار منافذ این پلاستیک جذب شده و بتوان از آن در حوزه‌هایی نظیر فتیله‌سازی (ماده جاذب) و مواردی که ساختار متخلخل به‌عنوان مخزن مایع لازم است، استفاده کرد.

پورویر با همکاری شرکت او‌ای‌ام، توانسته است نشان دهد که ®Vyon آبدوست کاملا به‌عنوان یک ماده پشتیبان‌کننده رزین در جداسازی و تصفیه داروها قابل استفاده است. این ماده در بخش دارویی عملکرد عالی داشته و بسیار سازگار و یکنواخت عمل می‌کند. بررسی‌های اخیر این شرکت نشان می‌دهد که ®Vyon یک محصول عالی با ویژگی‌های جذب سریع مایع بوده که به‌عنوان پشتیبان قوی برای حوزه داروسازی قابل استفاده است.

در کاربردهای کروماتوگرافی، اندازه ستون ممکن است متفاوت باشد، اما شرکت او‌ام‌ای و پورویر با استفاده از ®Vyon محصولی ارائه کردند که برای متناسب با هر طرح ستونی بوده و می‌توان از ®Vyon در کروماتوگرافی استفاده کرد.

پورویر ساینس یکی از شرکت‌های بریتانیایی فعال در حوزه تولید مواد پلاستیکی متخلخل بوده که محصولات متنوعی برای شرکت‌های حوزه علوم زیستی و زیست‌فناوری ارائه می‌کند.

 

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است