خانه اقتصادی طرح وزارت صنعت برای تحقق داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلاری

طرح وزارت صنعت برای تحقق داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلاری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
petrochemical industries

مرجع پلیمر در بازار ایران: برپایه آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه در سال جاری مدیریت و کاهش واردات با تکیه بر داخلی‌سازی به ارزش سه میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار را در برنامه دارد.

بیشترین برنامه مدیریت و کاهش واردات در گروه صنایع غیر فلزی شامل صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی و پلیمری به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار است.

petrochemical industries

پس از آن صنایع حمل و نقل و ماشین سازی و تجهیزات هر یک با ۵۰۰ میلیون دلار داخلی‌سازی، در مکان دوم قرار دارند و داخلی‌سازی ۴۵۰ میلیون دلاری در صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی برنامه‌ریزی شده است.

برپایه این گزارش، سایر گروه ها (با اولویت سایر کالاهای اساسی) با ۴۰۰ میلیون دلار، صنایع فلزی و لوازم خانگی با ۳۵۰ میلیون دلار، صنایع معدنی با ۳۵۰ میلیون دلار و صنایع برق و الکترونیک با ۱۸۰ میلیون دلار، دیگر برنامه‌های مدیریت کاهش واردات این وزارتخانه را با تکیه بر ساخت داخل تشکیل می‌دهند.

این گزارش می‌افزاید: برای سال ۱۴۰۰ نیز داخلی سازی چهار میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلاری در بخش‌های مختلف این وزارتخانه و فعالیت‌های یاد شده پیش بینی شده است که صنایع معدنی با کاهش ارزبری ۹۵۰ میلیون دلاری در صدر برنامه‌های سال آینده خواهد بود.

منبع: ایرانا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است