خانه علمی پژوهشی توسعه نانوجوهر ضدویروس کرونا برای استفاده روی ماسک‌ها

توسعه نانوجوهر ضدویروس کرونا برای استفاده روی ماسک‌ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Corona Virus

مرجع پلیمر در بازار ایران: عملکرد ضدویروسی جوهر کامپوزیتی حاوی نانوذرات نقره و اکسید گرافن که توسط شرکت زنگرافن تولید شده، در دانشگاه وسترن مورد تایید قرار گرفته است. آزمایش اثربخشی این جوهر برای از بین بردن ویروس کرونا در آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح سه دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا انجام شده‌است. علاوه براین، جوهر گرافنی برای از بین بردن ویروس‌های نوع A و B آنفولانزا در آزمایشگاه سطح دو ایمنی در بریتانیا و آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

Corona VirusNano Ink

زنگرافن (ZEN Graphene) اعلام کردکه گزارشی از بخش ایمنی زیستی دانشگاه وسترن درباره نمونه‌های ارسالی خود دریافت کرده است. زنگرافن پیش‌ از این، چند نمونه حاوی جوهرهای کامپوزیتی نانوذره‌ای مبتنی بر نقره و اکسیدگرافن برای تست‌های ضدویروسی به این دانشگاه داده بود.

این شرکت ۵ فرمولاسیون مختلف حاوی ترکیبات دارای نانوذرات نقره و اکسیژن را آماده کرده و با غلظت ۴ گرم در لیتر برای انجام تست ضدویروسی ارائه کرده بود. هر ۵ فرمولاسیون با غلظت‌های مختلف رقیق شده و برای جلوگیری از تکثیر ویروس‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است. این جوهر با هدف استفاده بر علیه ویروس کرونا ساخته شده که قرار است در محیطی که سلول‌های انسانی رشد می‌کنند، مانع از تکثیر ویروس کرونا شود.

براساس گزارشی که دانشگاه وسترن منتشر کرده، نمونه‌های حاوی این جوهر با غلظت‌های مختلف و رقیق شده توانسته است تا تکثیر ویروس‌های کووید ۱۹ را کم کند به طوری که این کاهش میزان ویروس در حد ۲۵ تا ۵۰ درصد بوده است.

براساس گزارشی که این دانشگاه منتشر کرده، شرکت زنگرافن شروع به طراحی و آماده‌سازی فرمولاسیون جدیدی کرده که قابلیت استفاده مستقیم روی پارچه‌ها نظیر ماسک را دارد. قرار است این فرمولاسیون جدید نیز توسط دانشگاه وسترن مورد آزمایش قرار گیرد.

با توجه به نیاز جهانی به تجهیزات محافظت شخصی پیشرفته با قابلیت ویروس‌کشی، تلاش می‌شود که فرآیند آزمایش تسریع شود.

فرانسیس دوبه، مدیرعامل شرکت زنگرافن می‌گوید: «نتایج اولیه آزمایش نشان می‌دهد که اکسیدگرافن حاوی نانوذرات نقره می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا نقش مهمی داشته باشد. زنگرافن به سرعت در حال اثبات، بهینه‌سازی و تحویل محصولاتی است که می‌تواند در جلوگیری از شیوع کرونا تاثیرگذار باشد. استفاده از گرافن در این فرمولاسیون جدید گامی مهم برای ما در تجهیزات محافظت شخصی است.»

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است