خانه علمی پژوهشی امکان‌سنجی تولید ماسک کاملا زیست‌تخریب‌پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن

امکان‌سنجی تولید ماسک کاملا زیست‌تخریب‌پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Polymer Mask

مرجع پلیمر در بازار ایران: دکتر رسول اسمعیلی نیسیانی با اشاره به اینکه بهترین راه مقابله با بیماری کووید ۱۹، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی به خصوص ماسک است، گفت: نیاز روزافزون به استفاده از ماسک‌ها باعث می‌شود تا محیط زیست به زودی با مشکل جدیدی در زمینه امحا این محصول روبه رو شود؛ چرا که اکثر ماسک‌ها از مواد پلیمری سنتزی نظیر پلی اتیلن و پلی پروپیلن ساخته می‌شوند.

Polymer Mask

وی افزود: در همین راستا در این پژوهش تولید ماسک کاملاً زیست تخریب پذیر از پلیمر طبیعی گلوتن مورد بررسی قرار گرفته است.

عضو هیات علمی گروه مواد و پلیمر دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه به منظور تولید فیلتر ماسک از نانوالیاف گلوتن تولید شده به روش الکتروریسی استفاده شده است، اظهار کرد: استفاده از روش الکتروریسی امکان طراحی و ساخت فیلتر با اندازه تخلخل کاملاً طراحی شده را فراهم می‌کند تا کارایی حداکثری فیلتر کردن ویروس کرونا ایجاد شود.

دکتر اسمعیلی نیسیانی گفت: در ادامه این فعالیت پژوهشی، قابلیت ویروس‌کشی به نانوالیاف نیز به این ماسک افزوده خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، نتایج حاصل از این پژوهش در قالب مقاله‌ای در مجله Science of the Total Environment با ضریب تاثیر ۵.۵۸۹ انتشار یافته است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969720331314 مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است