خانه علمی پژوهشی استفاده از روش “زنجیره پلیمری” در یک مایع مخصوص برای افزایش ظرفیت تست کرونا

استفاده از روش “زنجیره پلیمری” در یک مایع مخصوص برای افزایش ظرفیت تست کرونا

توسط مدیر سایت
0 نظرات
آزمایش

مرجع پلیمر در بازار ایران: دانشمندان بهداشت و درمان ، داروسازها و پزشکان الان پرچمدار مبارزه با ویروس کرونا دردهها کشور دنیا هستند و هرروز نیزخبرهای امید وار کننده از سوی رسانه ها منتشر می شود. تازه ترین پیشرفت برای مهارویروس استفاده از روشی است که تیم های تحت نظر دو متخصص آلمانی و با کشف تازه آنها ممکن شده است .

آزمایش

براساس این کشف آلمانی  می توان نمونه های مخاط بینی یا حلق تعداد زیادی از افراد مشکوک را با استفاده از روش “زنجیره پلیمری” در یک مایع مخصوص در هم آمیخت و یکباره تست کرد.  با استفاده از روشی که تیم های تحت نظر این دو متخصص کشف کرده اند، می توان نمونه های مخاط بینی یا حلق تعداد زیادی از افراد مشکوک را با استفاده از روش “زنجیره پلیمری” در یک مایع مخصوص در هم آمیخت و یکباره تست کرد.

آلمان که با آغاز تست کرونا در ماه ژانویه امسال نسبت به سایر کشورهای اروپائی پیشرو بود، اکنون با کشف یک روش علمی تازه برای انجام تست های گروهی به موفقیت بزرگی دست یافته است. با کشف این روش به وسیله  متخصصان صلیب سرخ و انستیتو ویروس شناسی دانشگاه فرانکفورت، می توان روزانه تا ۴٠٠ هزار نفر را مورد آزمایش قرار داد. به گفته منابع رسمی این رقم در آلمان تاکنون روزانه ۴٠ هزار نفر بوده است .مدیریت گروه پژوهشی صلیب سرخ فرانکفورت را پروفسور “ارهارت زایفرد” و سرپرستی متخصصان ویروس شناسی دانشگاه گوته فرانکفورت را “ساندرا گیزک” به عهده دارند. اگر نتیجه تست منفی بود، به این معنا است که همه افراد نمونه برداری شده سالم هستند و اگر نتیجه مثبت بود، افرادی که مورد نمونه برداری قرار گرفته اند، مجدد و این بار به صورت انفرادی نمونه برداری و آزمایش می شوند تا شخص یا اشخاص مبتلا شناخته شوند

.با استفاده از این روش که امکان تست کرونا را در آلمان به ده برابر در روز می رساند، این کشور می تواند توانائی خود را برای شناسائی مبتلایان و درمان آن ها به سرعت بالا ببرد.پس از شیوع ویروس کرونا در استان هوان چین در ماه های نوامبر و دسامبر ٢٠١٩ آلمان نخستین کشور اروپائی بود که تست کرونا را روی بیمارانی که علائم گریپ و آنفولانزا داشتند آغاز کرد. روز ٢٧ ژانویه نخستین مورد ابتلای یک مرد به ویروس کرونا در منطقه “اشتارنبرگ” ایالت بایرن به اثبات رسید و از آن پس تست ها جدی تر شد، اما به دلیل کمبود امکانات، شمار آزمایش ها در ماه مارس دیگر رضایت بخش نبود و پزشکان تنها برای بیمارانی تست کرونا را تجویز می کردند که یا از مناطق آلوده آمده بودند و یا با افراد آلوده تماس مستقیم داشتند. به گفته وزیر بهداری ایالت هسن آلمان، کشف جدید برای ثبت در اروپا و آمریکا ارائه شده و حقوق آن به صلیب سرخ و دانشگاه  گوته فرانکفورت تعلق خواهد گرفت. به این ترتیب استفاده از روش جدید می تواند به تست کرونا نه تنها در آلمان، بلکه در سراسر جهان سرعت ببخشد. روز، جمعه سوم آوریل همزمان با اعلام این خبر، رسانه های آلمانی گزارش دادند که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای دومین بار مورد آزمایش قرار گرفته و با برطرف شدن ظن ابتلای او به ویروس کرونا به قرنطینه خانگی خود پایان داده است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است