خانه تکنولوژي فناوری واکسن ضدکرونا با استفاده از نانوذرات در حال توسعه است

فناوری واکسن ضدکرونا با استفاده از نانوذرات در حال توسعه است

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Corona Virus

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت نوواواکس (Novavax) در حال ساخت واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا است. در این واکسن از نانوذرات استفاده شده است.

شرکت نوواواکس در گیتسبورگ مستقر بوده و سابقه‌ای طولانی در کار روی ویروس کرونا دارد؛ این شرکت در حال حاضر روی ساخت واکسن‌های مختلفی متمرکز است. از نکات برجسته در فعالیت‌های این شرکت آن است که این شرکت موفق به تولید واکسنی شده که می‌توان از آن برای مقابله با سندروم تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه‌ای (Mers-Cov) استفاده کرد. همچنین کارهای پیش‌بالینی مرتبط با سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس نیز انجام شده است.

Corona Virus

در حال حاضر این شرکت در حال توسعه واکسنی است که در آن از توالی ژنتیکی ویروس‌کرونا که اولین بار در ووهان چین دیده شده، استفاده شده است.

براساس CDC، تاکنون بتا کرونا ویروس که با عنوان nCoV-۲۰۱۹ توسط سازمان بهداشت جهانی شناخته شده است، منجر به ۴۰ مورد بیماری ذات‌الریه در ووهان شده که براساس همین گزارش، این موضوع منجر به مرگ برخی بیماران شده است.

مسئولان چینی به دنبال ارائه توالی ژنتیکی این ویروس جدید هستند که از این توالی‌ در توسعه دارو و واکسن استفاده شود. داده‌های مربوط به توالی DNA این ویروس می‌تواند به توسعه سریع ابزارهای تشخیصی و احتمالا تولید واکسن کمک کند.

شرکت نوواواکس در حال کار روی فناوری است که در آن از فناوری نانوذرات نوترکیب استفاده شده است. این فناوری می‌تواند سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با این ویروس فعال کند. چنین فناوری‌هایی پیش از این در این شرکت مورد آزمایش‌های بالینی قرار گرفته است. برای مثال، واکسنی برای مقابله با آنفولانزا با این نوع نانوذرات توسط این شرکت ساخته شده است.

این که شرکت نوواواکس با چه سرعتی بتواند این واکسن را به مرحله نهایی برساند مشخص نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تنها ۹۰ روز بعد از دریافت توالی DNA مربوط به ویروس آنفولانزای H۷N۹ موفق به ساخت واکسن مربوط به آن شد. همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۷ فقط سه ماه بعد از دریافت ژن‌های مربوط به MERS واکسن حاوی نانوذرات برای مقابله با این بیماری را تولید کرد.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است