خانه تکنولوژي شناسایی کالاهای چاپ سه بعدی تقلبی ممکن شد

شناسایی کالاهای چاپ سه بعدی تقلبی ممکن شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3d print recognition

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، تولید کالاهای تقلبی و بی کیفیت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی روز به روز در حال افزایش است، ولی با استفاده از یک سیستم جدید می‌توان کالاهای باکیفیت و بی کیفیت را از یکدیگر تشخیص داد.

3d print recognition

در قالب این سیستم یک لایه پلاستیکی به اقلام تولیدشده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی اضافه می‌شود و بر روی این لایه یک کدخاص درج می شود.

روش یادشده که مدل سازی ذوب شده نام گرفته، سوزن‌های چاپگرهای سه بعدی یک لایه پلاستیک مذاب را به سطح ماده در حال چاپ شدن اضافه می‌کنند و این پلاستیک بعد از سفت و مستحکم شدن غیرقابل خدشه و دستکاری است و لبه‌های آن نیز از کنار محصول نهایی قابل مشاهده خواهند بود.

این روش که توسط محققان ژاپنی ابداع شده، می‌تواند برای افزودن یک لایه محافظ به محصولات مختلف تهیه شده با چاپگرهای سه بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. پژوهشگران در حال آزمایش این روش بر روی محصولات مختلفی هستند که با چاپگرهای سه بعدی تهیه می‌شوند.

منبع: فارس

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است