خانه اقتصادی برنامه ریزی برای تولیدی شدن بخشی از ظرفیت خالی پتروشیمی ها

برنامه ریزی برای تولیدی شدن بخشی از ظرفیت خالی پتروشیمی ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PetroChemical Technology

مرجع پلیمر در بازار ایران: مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا ، با تاکید بر روند مطلوب افزایش تولید محصولات پتروشیمی گفت: در سال های گذشته و به دلایل مختلف ، بخشی از ظرفیت تولید مجتمع های تولیدی مورد بهره برداری قرار نگرفته است. بر این اساس و با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری هلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی، حدود 2 میلیون تن از این ظرفیت های خالی در سال آینده وارد مدار تولید می شود.

 

PetroChemical Technology

 

سید جلال میرهاشمی افزود: تحقق دومین و سومین جهش توسعه‌ای صنعت پتروشیمی یکی از سیاست‌های کلان شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و در کنار افزایش ظرفیت تولید، رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید نیز از اولویت های این برنامه کلان به شمار می‌آید.

وی با بیان این که استفاده بهینه از ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی می تواند زمینه ساز تحقق دومین جهش توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی باشد گفت: با شناسایی و اولویت بندی گلوگاه های تولید، می‌توان بدون صرف سرمایه‌های کلان ، از ظرفیت‎هایی که پیش‌تر برای ایجاد آنها سرمایه گذاری شده، استفاده حداکثری کرد.

میرهاشمی ادامه داد: همسو با شناسایی عوامل مهم و تاثیرگذار در روند تولید ،اقدامات لازم از سوی NPC با هماهنگی بیشتر با وزارت نفت، شرکت ملی نفت ، شرکت ملی گاز و همچنین مجتمع‌‌ها و هلدینگ‌های فعال در صنعت پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن تنوع بخشی به سبد محصولات تولیدی پتروشیمی،  تامین کامل نیاز داخل  کشور و نیز افزایش سهم در  بازارهای صادراتی نیز تحقق یابد.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است