خانه علمی پژوهشی تولید پوسته قابل استفاده مجدد برای جدا کردن نفت از آب

تولید پوسته قابل استفاده مجدد برای جدا کردن نفت از آب

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Oil Spil

مرجع پلیمر در بازار ایران: تا به حال برای جدا کردن نفت از آب از روش‌های مختلفی استفاده شده که اکثر آنها کارآیی لازم را ندارند، اما تولید یک پوسته با قابلیت استفاده مجدد حذف نفت از آب را در حین عبور ممکن می‌کند.

Oil Spil

این پوسته از نوعی فیبر نازک از جنس پلی کتون تولید شده که از خانواده پلیمرهای گرمانرم یا نرمش پذیر در اثر حرارت است. پلیمر مذکور همچنین بسیار متخلخل بوده و آب بدون مشکل خاصی در آن جریان می‌یابد.

در یک سوی این پوسته یک لایه سیلیس افزوده شده که تنها ۱۰ نانومتر ضخامت دارد و قادر است از عبور نفت جلوگیری کند. با توجه به شارژ مثبت لایه دارای فیبر و شارژ منفی لایه دارای سیلیس، پدیده‌ای موسوم به فرآیند جذب الکترواستاتیک اتفاق می‌افتد که نتیجه آن جداشدن نفت است.

محققان ژاپنی می‌گویند با استفاده از این روش می‌توان ۹۹.۹ درصد از نفت موجود در آب را از آن جدا کرد و حتی اگر ابعاد قطرات نفت به ۱۰ نانومتر برسد هم این جداسازی ممکن است. در جریان بررسی‌های آزمایشگاهی از پوسته مذکور در ابعاد یک متر مربع برای تصفیه ۶۰۰۰ لیتر آب آلوده به نفت در عرض کمتر از یک ساعت استفاده شد.

منبع: مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است