خانه علمی پژوهشی با الهام از استخوان، محققان مصالح ساختمانی پلیمری را به کمک چاپ سه بعدی تولید کردند

با الهام از استخوان، محققان مصالح ساختمانی پلیمری را به کمک چاپ سه بعدی تولید کردند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
hyperelastic_bone_squeeze

مرجع پلیمر در بازار ایران: گروهی از محققان چهار دانشگاه آمریکایی موفق به ساخت یک نوع مصالح ساخمانی شده‌اند که از پلیمرهای قوی و سبک ساخته شده‌اند که ساختار درونی آن شبیه به ساختار استخوان است.

بافت استخوان

ممکن است شما به استخوان‌های خود به عنوان یک ساختمان نگاه نکنید، اما محققان چنین فکری می‌کنند. گروهی از محققان دانشگاه کرنل، دانشگاه پردو و دانشگاه کیس وسترن معتقدند که با مطالعه ساختار داخلی استخوان‌ها می‌توانند مواد ساختمانی قوی‌تری را برای خانه‌ها و ساختمان‌ها چاپ سه بعدی کنند.

hyperelastic_bone_squeeze

“پابلو زاواتیری” استاد دانشگاه پردو می‌گوید: استخوان یک ساختمان است که دارای ستون‌ها و رگه‌هایی است که بار را تحمل می‌کنند. ما می‌توانیم از این مواد بیاموزیم تا مواد مستحکم چاپ سه بعدی را برای ساختمان‌ها و سایر سازه‌ها ایجاد کنیم.

محققان دریافتند که رگه‌های موجود در استخوان‌ها نسبت به آنچه قبلاً فهمیده شده سختی و استحکام بیشتری دارند. این رگه‌ها که با نام تورتیغه(trabeculae) نیز شناخته می‌شوند، مانند تار و پود قالی، رگه‌هایی عمودی و افقی هستند که ساختار استخوان را تشکیل می‌دهند.

تورتیغه ساختاری است تار مانند از بافت همبندی که تکیه‌گاه یا نگهدارنده بافت‌های دیگر است. تبدیل شدن یک بافت هم‌بند تمایز نیافته به تورتیغه، تورتیغه‌ای شدن نامیده می‌شود. به هر بافتی که ساختاری متشکل از تارها و تیغه‌های شعاعی و ازهم‌گذرنده داشته باشد، تورتیغه‌شده می‌گویند.

محققان می‌گویند این بندهای افقی هستند که طول عمر استخوان را تعیین می‌کنند.

آنها معتقدند که مصالح ساختمانی ساخته شده با فناوری چاپ سه‌بعدی و الهام از استخوان ممکن است منجر به ساخت ساختمان‌های با دوام‌تر شود و برای آزمایش این نظریه، آزمایشگاه زاواتیری پلیمرهایی با معماری مشابه استخوان طراحی کرد.

شبیه سازی‌های تجزیه و تحلیل مکانیکی نشان می‌دهد که هرچه رگه‌های افقی ضخیم‌تر باشند، پلیمر زیر فشار بهتر عمل می‌کند. از آنجا که ضخیم شدن این رگه‌ها باعث افزایش چشمگیر جرم پلیمر نمی‌شود، این گروه معتقد است که می‌توان از پلیمرهای مشابه با الهام از استخوان برای ایجاد مصالح ساختمانی سبک و مقاوم استفاده کرد و این موارد می‌توانند عامل کلیدی در ایجاد خانه‌ها و ساختمان‌های چاپ سه‌بعدی شده باشند.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است