خانه علمی پژوهشی صفحه های خورشيدی پلاستيکی به عرضه تجاری نزديکتر می شوند

صفحه های خورشيدی پلاستيکی به عرضه تجاری نزديکتر می شوند

توسط مدیر سایت
1 نظرات
سلول خورشیدی پلاستیکی

ترجمه توسط مرجع پليمر در بازار ايران (پليم پارت): سلول های خورشیدی پلیمری، انعطاف پذیر و بسیار سبک بوده و در حال حاضر یک گام نزدیک تر به واقعیت شده اند. محققان مرکز ريکن (RIKEN) دانشگاه کیوتو بخش شیمی پلیمر، پليمری را توسعه داده اند که می تواند همانند سلول های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون در هنگام تبدیل انرژی فوتون از نور خورشید به برق، موثر و کارا عمل کرده و ميزان اتلاف آن حداقل باشد.

سلول پلاستیکی

با اين توسعه می توان بر  یکی از بزرگترین موانع فن آوری فائق آمد و سلول های خورشیدی پليمری که پیش از اين توفيقی در تجاری شدن بواسطه میزان اتلاف بالا در هنگام تبدیل انرژی فوتون از نور خورشید به برق نداشتند به جايگاه جديد در عرضه تجاری شدن دست يابند.

فوتون های  نور خورشید باعث تحريک الکترون ها در سلول های خورشیدی شده و  حرکت آنها به یک موقعیت می تواند جریان الکتریکی ایجاد کند. در سلول های خورشیدی پلاستیکی مبتنی بر پلیمر، اتلاف انرژی فوتون  باعث ولتاژ پایین می شده که یکی از بزرگترین عوامل محدود کننده برای بهره وری و کارايي اين سلول ها بوده است، در پلیمر جدید، که در آن اکسیژن به جای اتم گوگرد در موقعیت های کلیدی قرار دارد، امکان استخراج و استفاده  بیشتر از انرژی  نور خورشید فراهم شده است.

برای ديدن اصل مقاله و مطالع کامل آن کليک کنيد

مطالب مشابه

1 نظرات

سلول خورشیدی جدید پلاستیکی و اتلاف حداقلی انرژی فوتون (خبر تکميلي) - پلیم پارت : مرجع پليمر در بازار ايران 2 مرداد 1395 - 12:40

[…] خبر اولیه  […]

پاسخ

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است