خانه علمی پژوهشی چمدان هوشمندی که ۱۰۰ درصد از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است

چمدان هوشمندی که ۱۰۰ درصد از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است

توسط مدیر سایت
0 نظرات
smart luggage

مرجع پلیمر در بازار ایران: سالانه ۴۰ میلیون تن پلاستیک در جهان تولید می‌شود که ۴۰ درصد از آن‌ها یکبار مصرف و ۹ درصد قابل بازیافت هستند. علاوه بر این، تا سال ۲۰۵۰ پیش بینی شده است که مقدار پلاستیک موجود در اقیانوس‌ها از مقدار ماهی‌ها بیشتر باشد.

یکی از موانع استفاده از پلاستیک بازیافتی تخریب و فرسودگی حرارتی آن و همچنین مخلوط شدن مواد با درجه پایین حرارت است که منجر به تغییر خواص و عملکرد و کاهش قابلیت استفاده مجدد از آن می‌شود.

smart luggage

به تازگی محققان یک شرکت دانش بنیان با همکاری دانشگاه منچستر انگلستان، موفق به یک ابداع فن آوری جدیدی برای ساخت یک پلیمر کامپوزیت با استفاده از گرافن شده اند که از ۱۰۰ درصد از پلاستیک‌های بازیافت شده ساخته شده است.

این چمدان گرافنی ۶۰ درصد محکم‌تر و ۲۰ درصد سبک‌تر است و دارای گارانتی مادام العمر است. استفاده از این چمدان ۲۰ اینچی به طور بالقوه می‌تواند باعث کاهش ۶ کیلوگرمی انتشار CO۲ به محیط شود.

به علاوه سیستم پلی کربنات بازیافت شده به همراه گرافن، باعث ایجاد سطح صاف و مقاوم در برابر خراش را به آن می‌دهد. این چمدان مقاوم در برابر آب است و همچنین حامل یک باتری قابل تعویض است که در حال حرکت می‌تواند دستگاه‌های تلفن همراه را شارژ کند.

مواد موجود در گرافن به دلیل خواص مکانیکی عالی، پتانسیل عظیمی برای تولید کامپوزیت‌ها را نشان داده اند. گرافن شفافیت، استحکام مکانیکی بالا و پایداری حرارتی خوبی برای ترکیب را در پلیمر‌ها فراهم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است