خانه خبر مرکز نوآوری و شتاب دهنده پلیمر

مرکز نوآوری و شتاب دهنده پلیمر

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پوشش های خودترمیم شونده

مرجع پلیمر در بازار ایران: «مرکز نوآوری و شتاب دهنده پلیمر» با حمایت پژوهشگاه، مشارکت بخش خصوصی و نیز حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرده است و در ساختمانی به مساحت ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع، میزبان بیش از ۲۰ واحد فناور خواهد بود.

ایده‌های نوآورانه فعالان فناور خلاق و دانش آموخته با استقرار در این مرکز نوآوری، پس از گذراندن مرحله پیش‌شتاب دهی، وارد مراحل شتاب دهی و تجاری‌سازی می‌شود تا محصول دانش بنیان این هسته‌ها برای ورود به بازار‌های رقابتی آماده شود.

پوشش های خودترمیم شونده

مرکز نوآوری و شتاب دهنده پلیمر

«مرکز نوآوری و شتاب دهنده پلیمر» زمینه ساز شتاب دهی ایده‌های خلاقانه نیروی انسانی تحصیل کرده در حوزه‌هایی چون دارو، پلیمر، مهندسی و شیمی خواهد بود.

از مهم‌ترین اهداف این مرکز می‌توان به پرورش و حمایت از استعداد‌ها و خلاقیت‌های نوپا و دانش آموختگان رشته‌های مختلف فنی و مهندسی به خصوص در عرصه پلیمر، دارو و شیمی اشاره کرد.

نحوه حمایت از شرکت‌ها و کسب و کار‌ها به صورت اختصاص فضای آزمایشگاهی، کارگاهی، اتاق‌های تمیز، فضا‌های اداری و پشتیبانی مجموعه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز پژوهشگاه است.

آقای سورنا ستاری همچنین با حضور در مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، از جدیدترین دستاورد‌های هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد پلیمر بازدید کرد. بیش از ۵۰ هسته فناور استقرار یافته در این مرکز رشد، در حوزه‌های علوم و مهندسی پلیمر، بیو پلیمر، علوم و مهندسی شیمی و دارو رسانی فعالیت می‌کنند.

یکی از فعالیت‌های فناورانه پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران ایجاد خط تولید گاز CO۲ با استفاده از فناوری تماس دهنده غشایی است که فعالان فناور این طرح، درباره آخرین دستاوردهایشان به معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری توضیحاتی دادند.

با حمایت معاونت علمی و فناوری کنسرسیومی متشکل از شرکت گاز کربنیک بن به عنوان مجری، شرکت گاز کربنیک شهرکرد به عنوان بهره بردار و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به عنوان همکار علمی و محل اجرا ایجاد شده تا طرح تولید دانش فنی و محصول واحد جداسازی گاز CO۲ با استفاده از فناوری تماس‌دهنده‌های غشایی محقق شود.

تعداد محدودی از کشور‌ها برای جداسازی این گاز از فناوری پیشرفته تماس‌دهنده‌های غشایی بهره می‌برند و ایران با تلاش متخصصان بومی ضمن قرار گرفتن در جمع این کشورها، از مزایای این روش بهره خواهد برد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است