خانه تکنولوژيتکنولوژی بازيافت ضايعات تکنولوژی جديد بازيافت پلاستیک بدون نياز به آب

تکنولوژی جديد بازيافت پلاستیک بدون نياز به آب

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک

به نقل از مرجع پليمر بازار ایران در حوزه کاربری پلاستیک می توان گفت که هم در کاهش استفاده ، هم در استفاده مجدد و هم در بازیافت این محصولات منافع متعددی وجود دارد ولی اگر هدف صرفا” کاهش اثرات زیست محیطی باشد، بازیافت باید آخرین مرحله بعد از دو گزینه دیگر در ارتباط با محصولات پلاستیکی باشد.

بازيافت پلاستیک

فرايند بازیافت واقعا” شگفت انگیز و سودمند است و این اجازه را می دهد تا مواد بجای هدر شدن، جهت کاربردهای دیگر استفاده شود و موجب صرفه جویی در مصرف منابع گردد اما بخش تاسف بار فرايند بازیافت پلاستیک، نیاز تجهیزات آن به تامین آب و انرژی است. به طور معمول، ضايعات پلاستیکی با مواد شوینده شسته و سپس به قطعات کوچکترخورد و شکل دهی مجدد می شود.که خود آن نياز به گرم شدن تا 180 درجه و پس از آن خنک کردن با آب دارد یعنی مصرف انرژی و آب.

اخيرا” فرآیند جدید بازیافت پلاستیک با آب صفر توسط ak Inovex در مکزیک معرفی شده  است. این روش قادر به شکل دهی مجدد دانه های پلاستیکی بدو نياز به درجه حرارت بالا است بنابراين این فن آوری نه تنها موجب صرفه جویی در آب است، بلکه تنها به نیمی از انرژی مورد نياز در روش های بازیافت معمولی است.

بازيافت پلاستیک بدون آب

در روش بدون آب می توان بیش از 90 درصد انواع پلاستیک، از جمله پلی استایرن، PET و ABS را بازيافت نمود. همچنين بواسطه ساده تر بودن فرایند آن، نیاز به فضای کمتر در بازيافت بوده و خروجی آن با کیفیت بالاتر می باشد.

Gizmag گزارش می دهد که اين تکنولوژی با بهره گیری از دیواره ویژه ای است که در زمان تماس قادر به انجام  شکل دهی پلاستیک به شکل پلیت مورد نظر و خنک کردن همزمان آن پليت می باشد.ak Inovex  دارای ثبت اختراع در سه فن آوری های مختلف که باعث امکان پذیر شدن اين فرايند می باشد، است.گام بعدی در اين پروژه استفاده از مواد شوینده جديد بجای مواد قلیایی است که اثرات تخريبی زيست محيطی آن کمتر و قيمت آن ارزانترمی باشد. این شرکت در حال حاضر با گروه ALINSA که یک شرکت متخصص در ساخت محصولات پاکسازی محیط زیست می باشد در حال همکاری می باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است