خانه خبر تمرکز دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر بر حوزه خودروسازی

تمرکز دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر بر حوزه خودروسازی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
automotive Polymer Parts

مرجع پلیمر در بازار ایران: دکتر ناصر محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: این دانشکده در حوزه‌های صنایع لاستیک، الیاف، رنگ، پلاستیک، رزین و پوشش‌های مصنوعی فعالیت آموزشی، علمی و پژوهشی انجام می‌دهد.

automotive Polymer Parts

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: گروه صنایع پلیمریزاسیون در صنایع بالا دستی همچون پتروشیمی و گروه‌های صنایع پلیمر و صنایع رنگ در حوزه پایین دست همچون تایر سازی و رنگ‌سازی فعال هستند.

رئیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اساتید این دانشکده سالانه حدود  100 مقاله آی اس آی و دوبرابر این تعداد مقالات کنفرانسی منتشر می‌کنند.

حرکت دانشکده به سمت فعالیت‌های نسل سومی

دکتر محمدی تاکید کرد: این دانشکده در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی نیز بسیار فعال است و با توجه به اینکه سیاست دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است؛ بنابراین این دانشکده نیز در راستای این سیاست حرکت می‌کند.

وی گفت: هدف از این برنامه رفع نیازهای کشور با به خدمت گرفتن توانمندی دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیرافزود: در این راستا هر استاد این دانشکده در یک دوره زمانی یک ساله بر مبنای تجارب قبلی خود در یکی از حوزه‌های تخصصی و تحقیقاتی تمرکز و با کمک صنعت ذیربط به سمت یک محصول قابل تجاری‌سازی حرکت می‌کند.

دکتر محمدی تاکید کرد: هر گروه آموزشی دانشکده نیز موظف است تا هرسال بر سه موضوع به صورت همکاری جمعی اساتید گروه تمرکز کند. همچنین برنامه‌ریزی شده تا هرسال دانشکده نیز در سه حوزه تمرکز و بر این اساس اعضای هیات علمی دانشکده بر روی 26 موضوع، گروه‌های آموزشی بر 9 موضوع و دانشکده بر سه موضوع متمرکز خواهند شد که در صورت نیاز قابل تمدید خواهد بود.

تمرکز دانشکده بر حوزه خودروسازی

رئیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: اکنون با توجه به شرایط کشور این دانشکده بر نیازهای صنعت خودرو تمرکز کرده تا بتوان در حوزه‌های تخصصی به بومی سازی قطعات کمک کرد.

دکتر محمدی اضافه کرد: همچنین این دانشکده در حوزه‌های سلامت، صنایع دفاعی و پتروشیمی نیز فعال است.

وی افزود: در حوزه پتروشیمی این دانشکده مسئولیت پروژه کلان زنجیره ارزش پلی الفین‌های کشور را عهده‌دار است که فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم آن آغاز شده است. این پروژه جزو پروژه‌های ملی به شمار  می‌رود.

دکتر محمدی افزود: همچنین اعضای هیات علمی این دانشگاه در حوزه حفاظت از فلزات در برابر خوردگی نیز فعال هستند.

وی اظهار کرد: این دانشکده با 26 عضو هیات علمی و 700 نخبه دانشجویی با نگرش دانشگاه صنعتی امیرکبیر هماهنگ است و سعی می‌کند به حوزه‌های صنعتی کشور در راستای رفع نیازهای کشور با دانش بومی کمک کند.

همکاری دانشکده با وزارت نفت/اقدام برای تاسیس مرکز نوآوری

رئیس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: پروژه تحقیقاتی زنجیره ارزش پلی الفین‌ها با وزارت نفت با سقف قرارداد 40 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

دکتر محمدی  عنوان کرد: برنامه داریم تا مرکز نوآوری در این دانشکده تاسیس کنیم تا ضمن آماده‌سازی ایشان برای دنیای حرفه‌ای از پتانسیل فارغ‌التحصیلان خود در دوره زمانی مکان‌یابی اشتغال پایدار در راستای اهداف دانشگاه استفاده شود. این فرآیند در مرحله جایابی فضای فیزیکی است.

وی اظهار کرد: همچنین پیش‌بینی شده تا یکی از فعالترین اعضای هیات علمی دانشکده به عنوان  مسئول مرکز نوآوری انتخاب شود. در این صورت می‌توان فارغ‌التحصیلان ساعی در حوزه‌های مختلف پژوهشی در مقاطع ارشد یا دکتری را بین 6 ماه تا یک سال در این مرکز فعال کرد تا پروژه‌های مستعد خود را به محصول صنعتی تبدیل کنند.

دکتر محمدی گفت: پروژه‌های تحقیقاتی محققان این دانشکده در راستای بومی‌سازی دانش در صنایع خودرو، سلامت، رنگ و دفاع بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر و باتوجه به شرایط کشور دانشگاه‌ها توانستند نقش بسیار موثرتری را در رفع نیازهای کشور ایفا کنند

 

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است