خانه خبراخبار اقتصادی 1.4 میلیارد دلار صادرات مواد اولیه پلیمری

1.4 میلیارد دلار صادرات مواد اولیه پلیمری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
محصولات پتروشيمي
مرجع پلیمر در بازار ایران: محمود بازاری مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت گفت: در کشورهای چین، عراق و ترکیه شاهد افزایش ارزش و در هند و افغانستان شاهد رکود ارزش صادرات مواد اولیه پلیمری هستیم. وی همچنین با بیان اینکه میزان صادرات روغن موتور طی 5 ماهه نخست سال 95 از نظر ارزشی حدود 963 میلیون دلار بوده، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.5 درصد افزایش داشته است.
صادرات
به گفته بازاری افغانستان، ترکیه، چین و هند عمده بازارهای صادرات روغن موتور ایران به شمار می‌آیند.  بازاری در ادامه ارزش صادرات مواد هیدروکربوری پتروشیمی نظیرال.پی.جی در 5 ماهه نخست امسال را حدود 928 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش حدود 7 درصدی مواجه بوده است.
وی با اشاره به اینکه میزان صادرات قیر طی 5 ماهه نخست سال جاری از نظر ارزشی بیش از 333 میلیون دلار بود، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل  5/42 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت عمده بازارهای صنعت قیر در این مدت را هند، افغانستان، ترکیه، چین و عراق برشمرد و ادامه داد: نگرانی از افت برند صادراتی قیر در کشورهای مذکور، نداشتن برخی استانداردها و… از عمده دلایل تنزل صادرات قیر ایران هستند.
به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران از نظر منابع نفت و گاز بسیار غنی است و تبدیل این منابع به محصولات نهائی با استفاده از فناوری‌های متنوع و پیشرفته‌ای انجام می‌شود که ارزش افزوده قابل توجهی را برای کشور به دنبال دارد.
بر اساس این گزارش، ایران هم  اکنون 12 درصد از بازار ال.پی.جی جهان را در اختیار دارد و پیش‌بینی می‌شود در افق سال 2020 میلادی، 40 درصد از بازار این محصول در منطقه خاورمیانه به کشورمان اختصاص یابد چراکه با ورود فازهای جدید پارس جنوبی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این مناطق شاهد افزایش 19 درصدی صادرات ال.پی.جی خواهیم بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است