خانه علمی پژوهشی ماسک صورت شفاف که لبخند را روی صورتتان می‌نشاند

ماسک صورت شفاف که لبخند را روی صورتتان می‌نشاند

توسط admin
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققین در انستیتو تکنولوژی لوزان در سوییس و مرکز علوم مواد سوییس ماسک‌های جراحی کاملا شفاف را تولید کردند و به احتمال زیاد این ماسک در اوایل ۲۰۲۱ در بازار موجود است.

شاید شما علاقه‌ای به این موضوع نداشته باشید اما ماسک صورت برای مدت زمان طولانی‌ای با ما همراه خواهند بود. ماسک صورت نقش مهمی در جلوگیری از پخش شدن ویروس سارس کو ۲ که باعث ایجاد کووید ۱۹ می‌شود را دارند اما همزمان نصف صورت را می‌پوشانند و ارتباطات را مختل می‌کنند. این موضوع در رابطه با کودکان، افراد مسن و افراد ناشنوا مشکلات بیشتری را به دنبال دارد. علاوه بر این، ماسک یکسری از عوامل ارتباطی بی کلام ما مانند یک لبخند را بی استفاده می‌کند. برای حل این مشکل، محققین ماسک جراحی شفافی را تولید کردند.

این تحقیق برای مدت ۲ سال در حال انجام بود و بروز کووید ۱۹ روند انجام این تحقیقات را تسریع بخشید و به منظور تجاری سازی آن، استارت‌آپ HMCare بازاریابی این ماسک را انجام می‌دهد. تولید صنعتی این ماسک که به آن HelloMask گفته می‌شود در اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

پلیمر، شفافیت، مقاومت و تخلخل را ادغام می‌کند

ماسک‌های نیمه شفاف موجود که دارای دریچه شفافی در جلوی صورت هستند، معمولاً تنفس را سخت کرده و معمولاً بخار می‌کنند. محققین EPFL و امپا با ادغام مقاومت، تخلخل و شفافیت، پلیمر ویژه‌ای را تولید کرده‌اند. الیاف پلیمری با یکدیگر فاصله ۱۰۰ نانومتری دارند که فاصله‌ای مانند فاصله آنها در ماسک‌های معمولی است. این فاصله باعث فیلتر کردن ویروس و باکتر می‌شود اما هوا را به داخل ماسک می‌آورد. این ماسک از مواد بایو تهیه شده است و تحقیقات تا لحظه‌ای که این مواد کاملاً دوستدار محیط زیست شوند ادامه خواهد داشت.

این ماده با استفاده از روش الکتروریسی تهیه شده است و ابتدا در آسیا تولید می‌شدند اما الان این فرایند تولید در سوییس انجام می‌شود. ایده تولید ماسک شفاف توسط کلاوس شونن‌برگر، رئیس مرکز اسنشیال تک EPFL، که هدفش کمک به انتقال تکنولوژی مدرن به کشورهای در حال توسعه است، مطرح شده است. شونن‌برگر در غرب آفریقا طی شیوع ابولا در سال ۲۰۱۵ به همراه پرستاران کار می‌کرد و از سر تا نوک پا در لباس محافظ پوشیده شده بودند و عکسی از خود را روی لباس‌هایشان چسبانده بودند تا صورت همدیگر را ببینند و به همین دلیل به هنگام بازگشت به مرکز سوییس نیاز به تولید ماسک صورت شفاف را مطرح کرد.

این ماسک در اوایل سال ۲۰۲۱ به مرحله عرضه در بازار می‌رسد.

منبع: ایران پلیمر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است