خانه علمی پژوهشی نانواکسید گرافن در دانشگاه آزاد اسلامی، تولید شد

نانواکسید گرافن در دانشگاه آزاد اسلامی، تولید شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
گرافن

مرجع پلیمر در بازار ایران:  گرافن یکی از ساختار‌های کربنی است که در قرن اخیر کشف‌شده و بر همین اساس در سال‌های اخیر به علت خواص فوق‌العاده الکتریکی و حرارتی، توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است.

گرافن

این ماده در صنایع مختلفی نظیر داروسازی، صنایع تبدیلی (تبدیل انرژی) و صنایع کامپوزیتی بر پایه پلیمر مورد استفاده قرار گرفته است.

از زمان کشف مواد گرافنی در سال‌های اخیر، این دسته از مواد به‌طور پیوسته در معرض مطالعات و پژوهش‌های عمیق قرار داشته است.

در همین راستا پژوهش‌های گسترده‌ای معطوف به روش ساخت ترکیبات شیمیایی شامل گرافن نظیر اکسید گرافن و غیره بوده است.

اکسید گرافن خالص، یک نوع عایق الکتریکی است که پس از احیا به هادی الکتریکی تبدیل می‌شود. مقایسه اکسید گرافن و اکسید گرافنِ احیاشده در کاربردهای مختلف نیز مورد توجه زیادی بوده است.

اکسید گرافن، ساختاری مدرن و تک‌لایه از مادۀ شناخته‌شدۀ اکسید گرافیت است. اکسید گرافیت ماده‌ای موجود در طبیعت نیست و به‌صورت غیرطبیعی فرآوری می‌شود. حال ایجاد تک لایه‌ای از این ماده، اکسید گرافن نامیده می‌شود که یکی از اعضای اصلی در خانواده ماده نوظهور گرافن است.

گرافن

گرافن به‌صورت تک لایه‌ای از اتم‌های کربن در یک شبکۀ لانه‌زنبوری است که به دلیل خواص فوق‌العاده‌ای مانند چگالی جریان بالا، خنثی بودن، هدایت حرارتی بالا،  قابلیت انتقال نور و داشتن خاصیت آب‌گریزی در ابعاد نانومتری، انقلابی عظیم در صنایع مرتبط ایجاد کرده است؛ البته سنتز این ساختار گرافنی نیز دردسرهای خاص خود را دارد و کار دشواری به‌حساب می‌آید.

محمدمهدی دستگاهی عضو هیئت‌علمی گروه برق- الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول یکی از محققان مرکز تحقیقات مواد و انرژی این دانشگاه موفق به تولید اقتصادی نانواکسید گرافن شده که با کاهش هزینه‌های تولید، قابلیت تجاری‌سازی نیز دارد.

علی حیدری مقدم رئیس مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دزفول در این‌باره اظهار کرد: با توجه به اهمیت و کاربردهای اکسید گرافن، روش‌های زیادی برای تولید گرافن در محیط و فضای آزمایشگاهی وجود دارد، اما یکی از آن روش‌ها که امید به تولید گرافن در مقیاس صنعتی را چند برابر می‌کند، روش  CVDیا رسوب‌شیمیایی فاز بخار است.

حیدری افزود: کاری که در این مرکز انجام‌شده اساساً یکی از اهداف مرکز است که طرح‌های تحقیقاتی به سمت بازار سوق داده و اقتصادمحور باشد.

اکسید گرافن

دستگاهی محقق این پروژه تحقیقاتی نیز اظهار کرد: ازجمله کاربردهای اکسید گرافن، منابع تغذیه کم‌مصرف، سلول‌های خورشیدی بازده بالا، باتری‌هایی با سرعت شارژ بالا، صفحات ‌نمایش‌ تاشو، ابرخازن‌ها، حسگرهای نوری، زیست حسگرها و … را می‌توان نام برد .

وی افزود: در همین راستا شرکت‌هایی نظیر نوکیا، سامسونگ و آی بی اِم، در مراحل اولیه توسعه و جایگزینی ترانزیستورها، حافظه‌های فلش و صفحات ‌نمایش‌ تاچ با نوع گرافنی آن هستند.

به گزارش آنا، مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول آمادگی دارد، محصولات گرافنی شامل دیسپرژن گرافن تک لایه، دیسپرژن گرافن با لایه بندی کم، اکسیدگرافن تک لایه، لایه‌نازک اکسیدگرافن، اکسیدگرافن با فرآوری احیایی شیمیایی، اکسیدگرافن با فرآوری احیای حرارتی بر روی الکترودهای مخصوص، انواع گرافیت شیمیایی و حرارتی و همچنین مایع گرافن که یک هادی روان است را به کلیه استادان، دانشجویان و محققان در حوزه‌های فوق، باکیفیت عالی، قیمت مناسب و در مقادیر دلخواه عرضه کند.

اگر در صنعت الکترونیک، مهندسی شیمی و مواد، فناوری‌های مرتبط با زیست و تصفیه آب، پلیمر و غیره و به‌دنبال موادی باکیفیت و مطلوب برای تولید یا جایگزینی هستید می‌توانید از خدمات مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بهره‌مند شوید.

برای ارتباط با مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفولبه آدرس پست الکترونیکی asp.nano۲۰۰۰@gmail.com پیام درخواست خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت مورد بررسی و پاسخ داده شود.

منبع: آنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است