خانه تکنولوژي تولید داخلی انواع پایدارکننده‌، پلیمرها و کامپاندهای صنعتی را با نانوفناوری

تولید داخلی انواع پایدارکننده‌، پلیمرها و کامپاندهای صنعتی را با نانوفناوری

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano General Topics

مرجع پلیمر در بازار ایران: به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به اندازه پیشرفته‌تر شدن نیازها به ویژه در صنعت، فناوری‌ها هم بالغ و پیشرفته‌تر شده‌اند. ورود نانوفناوری و ویژگی‌های خارق‌العاده‌اش به حوزه‌های مختلف، صنعت را از یک سو و زندگی را سوی دیگر دست‌خوش تحول کرده است.

Nano General Topics

مواد پلیمری که در صنایع مختلفی مانند پلاستیک کاربردهای ویژه‌ای دارد، در پیوند با نانوفناوری، مزیت‌ها و ساختار تازه‌ای پیدا می‌کند. یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با استفاده از همین ویژگی‌های منحصر به‌فرد پلیمرها و کامپاندهای صنعتی را که ترکیباتی خاص از پلیمرها به شمار می‌رود تولید کرده است.

فرزانه خرمیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربرد پلیمرها در صنایع پلاستیک و پوششی گفت: از پلیمرها در صنایع مختلفی برای سازه‌های پلیمری، بسته بندی، تولید لوله و اتصالات، استفاده می‌شود.

این فعال فناور، تولید روکش‌ها و پایدارکننده‌ها را یکی از محصولات پیشرفته برای استحکام بخشی‌ به پلیمرها عنوان کرد و گفت: انواع مختلفی از این پایدارکننده‌ها را به کمک نانوفناوری، تولید و در پلیمرها استفاده می‌کنیم.  از مواد معدنی به طور مثال کلسیم برای این روکش‌ها استفاده می‌شود.

وی به تولید پایدار کننده‌های پایه «کلسیم-روی» به عنوان یکی از تولیدات این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت:به طور عمده در فرآورده‌های پلیمری مانند پی‌وی‌سی در محصولات PVC نرم و سخت استفاده می شود. این روکش‌ها در تولید لوله ، پروفیل و بطری (PVC سخت) و روکش کابل ، کاربردهای پزشکی  و همچنین ورق‌های pvc  نرم استفاده می‌شود.

خرمیان سازگار بودن با محیط زیست و پایداری آن را جزو ویژگی این روکش‌ها عنوان کرد و گفت: این پایدار کننده غیر سمی طبقه بندی است و استفاده از آن در صنایعی که با مواد غذایی تماس دارند امکان پذیر است.

مدیرعامل این شرکت تولید روکش‌های تریبی با فرمولاسیون منحصر به‌فرد را از دیگر محصولات این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: رو کش‌هایی چون دی اکسید تیتانیوم که با توجه به مقاومت بالا در پلاستیک ها، تولید پروفیل پنجره ، فیلم‌های PVC و پلی اتیلن کاربرد فراوانی دارد، همچنین پایدار کننده‌های  حرارتی پایه سرب برای پلیمرهایی که در معرض حرارت قرار دارند، در این شرکت تولید می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان با بیان این‌که تولید و بهینه‌سازی کامپاندهای پر مصرف صنعتی، ساخت و بهینه‌سازی ماشین‌آلات پلیمری در دستور کار این شرکت است، افزود: ماشین آلات و تجهیزات پلیمری، ایجاد و راه اندازی و مشارکت در ساخت و احداث واحدهای تولیدی و صنعتی و آزمایشگاهی برای بهبود فناوری و تولید انواع پلیمرهای مهندسی توسط فناوران این شرکت انجام شده است.

خرمیان، به فعالیت جمعی از دانش‌آموختگان و متخصصان حوزه شیمی و پلیمر در این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که محصولات را با دانش فنی و فرمولاسیون داخلی تولید می‌کنیم، می‌توانیم تغییرات و بهینه‌سازی ها را با توجه به نیاز بازار تغییر دهیم و علاوه بر این خدمات آزمایشگاهی را به مشتری ارائه کنیم.

وی افزود: اکنون بخشی از نیاز کشور که به واسطه واردات این پایدارکننده‌ها از طریق واردات تأمین می‌شود به وسیله این شرکت تولید شده و توانسته است ارزبری به واسطه واردات را کاهش دهد.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است