خانه خبر تمیزی چهره ساختمان‌های شهر با نانوپوشش ایرانی

تمیزی چهره ساختمان‌های شهر با نانوپوشش ایرانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Nano Faraz sepahan coat

نانوپوشش‌های تولید شده در شرکت نانوفراز سپاهان می‌تواند به حفظ زیبایی نمای ساختمان کمک کند. این نانوپوشش‌ها باعث جلوگیری از ایجاد لک، شوره‌زدگی و آلودگی روی بتن، چوب، آجر و مصالح مورداستفاده در نمای ساختمان می‌شود.

Nano Faraz sepahan coat

شوره، لک و آلاینده‌های روغنی بلای نمای ساختمان‌ها هستند، در نتیجه بعد از گذشت چند سال از ساخت ساختمان، نما زیبایی خود را از دست می‌دهد. کثیف شدن چهره‌ ساختمان‌ها به ویژه در شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی هوا دست‌به گریبان هستند، به زیبایی شهر لطمه می‌زند.

شرکت نانوفراز سپاهان، نانوپوششی برای حفظ نمای ساختمان ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان سطوح را آب‌گریز و روغن‌گریز کرد. نانوپوشش‌های تولیدی این شرکت موجب ممانعت از شوره‌زدگی و پوسته پوسته شدن سطح، کاهش رشد قارچ، کپک و جلبک، جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار شده و همچنین میزان ترک‌های ناشی از تغییر دمای هوا را کاهش می‌دهد.

ویژگی نانوپوشش‌های تولیدی

اعظم مردی حلاج، مدیرعامل شرکت نانوفراز سپاهان درباره نانوپوشش‌های این شرکت می‌گوید: «در حال حاضر این محصولات به دو صورت در بازار عرضه می‌شود، یک بخش از محصولات ما به صورت مستقیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. اما بخش عمده نانوپوشش‌های ما به تولیدکنندگان محصولات مانند تولیدکنندگان آجر یا بتن عرضه می‌شود. در واقع این دسته از مشتریان از نانوپوشش برای آب‌گریز و روغن‌گریز کردن آجر و بتن مورد استفاده در نمای ساختمان، استفاده می‌کنند.»

مهندس مردی حلاج می‌افزاید: «آجرها و بتن‌هایی که در نمای ساختمان استفاده می‌شوند باید پاکیزه باشند. اما گاهی در کارخانه وجود روغن و آلودگی موجب کثیف شدن آن‌ها می‌شود که این موضوع برای تولیدکنندگان هم هزینه و هم اتلاف زمان و انرژی در پی دارد. از این رو استفاده از نانوپوشش‌ها می‌تواند به تولیدکنندگان اطمینان لازم برای پاکیزه ماندن مصالح ساختمانی مورداستفاده در نما را بدهد. نتایج نشان داده است که با این نانوپوشش‌ها میزان تمیزکاری مصالح مورداستفاده در نما تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد. از سوی دیگر مصرف‌کنندگان نهایی نیز می‌توانند از این نانوپوشش‌ها در نمای ساختمان استفاده کنند. با این کار چهره ساختمان تمیز مانده و از خسارت‌های آتی روی مصالح مورد استفاده در نما، کاسته می‌شود.»

مدیرعامل شرکت نانوفراز سپاهان درباره راهبرد بازاریابی این محصولات می‌گوید: «برای توسعه بازار این محصولات باید با تولیدکنندگان مصالح به صورت حضوری وارد گفتگو شویم، معمولا نمونه‌ کار به آن‌ها داد شده و پس از ارزیابی و تست‌های متعدد، پس از تایید نهایی خریدار فرآیند خرید این محصولات انجام می شود. البته گاهی این فرآیند تا دو سال زمان می‌برد چرا که خریدار نیاز به زمان طولانی برای مطالعه اثربخشی این نانوپوشش‌ها دارد. هرچند در بخش بازاریابی تیم‌های تحقیق و توسعه نانوفراز سپاهان با تیم فنی مشتری وارد مذاکره می‌شود که این کار به تسهیل فرآیند ارزیابی کمک شایانی می‌کند.»

مهندس مردی حلاج درباره مزیت‌های شرکت نانوفراز سپاهان می‌گوید: «این محصول نسبت به نمونه‌های خارجی ۴۰ درصد ارزان‌تر بوده و با توجه به این که دانش فنی در داخل کشور به‌دست امده امکان تولید سفارشی براساس نیاز متقاضی وجود دارد. همچنین پشتیبانی فنی و مشاوره از جمله مزیت‌هایی است که نانوفراز سپاهان می‌تواند در اختیار مشتریان قرار دهد.»

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است