خانه تکنولوژي نانوپوشش ضد جلبک و خزه برای کاهش مصرف سوخت کشتی‌ها

نانوپوشش ضد جلبک و خزه برای کاهش مصرف سوخت کشتی‌ها

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Methanol carrier ship

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت همپل نانوپوششی برای محافظت از بدنه کشتی‌ها در برابر رشد خزه و جلبک دارد. این پوشش که در آن از فناوری نانواکریلات استفاده شده موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود.

Methanol carrier ship

شرکت همپل (Hempel) صاحب فناوری نانوپوششی است که در آن از فناوری نانواکریلات استفاده شده و از سال ۲۰۰۲ که این فناوری عرضه شده تاکنون در بیش از ده هزار کشتی از آن استفاده شده است. این نانوپوشش با ایجاد ترکیبات زیست‌اسیدی موجب ممانعت از رشد خزه می‌شود.

ویژگی این نانوپوشش

این نانوپوشش موسوم به Globic ۷۰۰۰ یک نانوپوشش ضدخزه جدید انعطاف‌پذیر بوده که از آن می‌توان در هر نوع تانکری استفاده کرد. استفاده از این نانوپوشش باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های قابل توجه سوخت و کاهش انتشار دی‌اکسید‌کربن می‌شود.

در این محصول از فرمولاسیون ضدخزه استفاده می‌شود که در مقابل هرگونه خزه سخت و نرم سطح را محافظت می‌کند و باعث افزایش عملکرد در برابر لجن و جلبک می‌شود.

این محصول برای استفاده در شرایط مختلف کاری نظیر جریان بخار کم یا تانکرهای بزرگ طراحی شده است. دیوید ایپولیتو مدیر محصولات دریایی گروه همپل در این باره می‌گوید: «فناوری نانوپوشش ضدخزه یکی از موفق‌ترین محصولات ما بوده که بازگشت سرمایه خوبی داشته است. Globic ۷۰۰۰ که آخرین ورژن محصول ما است طوری طراحی شده که به مشتریان قابلیت کاربری کامل ارائه می‌دهد. این پوشش جدید باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و محافظت تا بیش از ۶۰ ماه برای انواع کشتی‌ها می‌شود. به دلیل وجود حجم بالایی از مواد جامد، این پوشش می‌تواند خیلی سریع روی بدنه کشتی استفاده شود و با این کار هزینه‌ها کاهش یابد.»

براساس اطلاعات شرکت همپل، Globic ۷۰۰۰ از فناوری پتنت شده میکروالیاف بهره‌مند بوده و مقاومت در برابر سایش و ضربه را که اغلب در طول حرکت کشتی رخ می‌دهد افزایش داده و بدنه را در برابر ترک خوردگی و پوسته شدن محافظت می‌نماید.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است