خانه خبر پیش بینی رکورد تولید محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات

پیش بینی رکورد تولید محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران:محمد عیسی انوشا مدیر مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به انجام تعمیرات دوره‌ای در خط دوم تولید PET باتلبه منظور تولید پایدار و مطمئن این محصول پلیمری و تامین افزایش تقاضا برای محصول PET باتل در فصل تابستان، گفت: بر این اساس، عملیات تعویض روغن داغ این خط تولید در مدت زمان کمتر از ۱۰ روز و بدون حادثه توسط متخصصان این مجتمع پتروشیمی انجام شد.

مدیر مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه عملیات تعویض روغن داغ خطوط تولید این پتروشیمی هر ۴ تا ۵ سال انجام می‌شود، تصریح کرد: با انجام این عملیات تعویض و شارژ روغن داغ و یکسری تعمیرات دوره‌ای، در شرایط فعلی امکان تولید محصول PET باتل با ظرفیت اسمی فراهم شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون با کاهش توقف تولید‌های برنامه‌ریزی نشده در پتروشیمی تندگویان، اظهار کرد: با استمرار فعالیت واحد‌های فرآیندی و رفع گلوگاه‌های تولید عملا رکورد جدیدی در تاریخ ساخت و راه‌اندازی پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان تنها مجتمع تولیدکننده زنجیره محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات در کشور اتفاق افتاده است.

وی تولید واقعی پتروشیمی شهید تندگویان در طول ۱۰۰ روز نخست امسال را حدود ۱۲۰۰ تن در روز و متناسب با نیاز بازار عنوان کرد و افزود: در این مدت، تولید در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

انوشا با تاکید بر اینکه در کنار افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه‌های تولید، کیفیت تولید محصولات هم امسال افزایش یافته است، تاکید کرد: هم اکنون خوراک پارازایلین مورد نیاز پتروشیمی شهید تندگویان به صورت مستمر و منظم از سوی پتروشیمی نوری تامین می‌شود و مشکلی برای تامین خوراک نداریم.

مدیر مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان  تصریح کرد: در صورت استمرار شرایط فعلی تولید، پیش بینی می‌شود امسال رکورد جدیدی در تولید محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات و به ویژه PET باتل به ثبت برسد.

گفتنی است، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان پس از ثبت رکورد جدید تولید در سال گذشته حالا آماده افزایش تولید و ثبت رکورد‌های جدید تولید در سال ۹۸ می‌شود.

یکی از مهمترین پیش شرط‌های ثبت رکورد‌های جدید تولید در پتروشیمی شهید تندگویان تامین کامل و پایدار خوراک پارازایلین این مجتمع پتروشیمی بوده که پارسال با اجرای طرح ارتقای برج‌های جذب واحد تولید پارازایلین در پتروشیمی نوری و افزایش ظرفیت تولید محصول استراتژیک پارازایلین تا محدوده ۲۰۰۰ هزار تن در روز و حدود ۷۵۰ هزار تن در سال عملا زمینه تامین پایدار و مطمئن خوراک غول تولید PET ایران در ماهشهر فراهم شد.

پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان بزرگترین و تنها تولیدکننده محصول PET در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید محصولات متنوعی از جمله گرید‌های مختلف PET برخوردار بوده که سالانه به حدود ۴۷۰ هزار تن خوراک پارازایلین نیاز دارد که با توجه به افزایش تولید پتروشیمی نوری عملا مشکل خوراک غول تولید PET ایران در سال ۹۸ منتفی است.

پتروشیمی تندگویان با ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن تنها تولیدکننده PET و PTA در ایران است. اسید ترفتالیک خالص (PTA) یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولید رزین‌های پلی اتیلن ترفتالات (PET) است که روند رشد تولید و مصرف آن در جهان بسیار چشمگیر بوده است. پلی‌اتیلن ترفتالات نیز از مهمترین پلی استر‌های قابل استفاده در تولید الیاف و پنبه مصنوعی برای صنایع نساجی، تولید انواع بطری نوشابه، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و همچنین صنایع تولید فیلم‌های پلاستیکی است.

منبع: باشگاه حبرنگاران جوان

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است