خانه خبر رویداد علمی چالش فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر در مشهد

رویداد علمی چالش فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر در مشهد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
BIO Challenge

مرجع پلیمر در بازار ایران: رویداد علمی چالش فناوری پلیمری زیست تخریب پذیر پنجشنبه شب با حضور شرکت های فناور و دانش بنیان و ارائه ایده های برتر در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد.

BIO Challenge

دبیر این رویداد در حاشیه برگزاری آن در جمع خبرنگاران گفت: در این رویداد پژوهشگران، شرکت های دانش بنیان و افراد خلاق راه حل های خود را برای حل چالش های آستان قدس رضوی ارائه می دهند.

علیرضا جاوید عربشاهی افزود: رویداد علمی ‘”فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر” با حمایت مالی معاونت علمی، فنی ریاست جمهوری و عاملیت پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات آستان قدس رضوی در ارائه خدمات به زائران استفاده از مقدار قابل توجهی مواد پلاستیکی و پلیمری غیر تجدید پذیر است که در ظروف غذا، لیوان های یکبار مصرف، کیسه های حمل کفش کاربرد دارد و ضایعات پلیمری به وجود می آورند که قابلیت جذب در محیط را ندارند.

پلیمرهای زیست تخریب

عربشاهی گفت: مطالعات بسیاری در زمینه تخریب زیستی پلیمرها با هدف غلبه بر مشکلات زیست محیطی ناشی از تجمع پلاستیک‌ها در طبیعت در حال انجام است که بهترین راه حل برای رفع این معضل، تولید پلیمرهای زیست تخریب پذیر است.

دبیر رویداد چالش فناوری‌های پلیمری زیست تخریب پذیر گفت: این رویداد بستری را فراهم می‌کند که صاحبان ایده و فکر طرح‌های خود را در این زمینه ارائه دهند و این طرح‌ها در یک فضای رقابتی بعد از چند مرحله ارزیابی توسط آستان قدس رضوی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

عربشاهی اضافه کرد: این چالش در ۶ مرحله طراحی شد که به ترتیب شامل طراحی فراخوان، انتشار، تدوین پلتفرم، بررسی و داوری طرح‌ها، ارسال نمونه اولیه و داوری نتایج نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: از زمان انتشار فراخوان این رویداد تا اول خرداد ماه ،۶۲ طرح به این رویداد ارائه شد که از بین آنها ۲۴ طرح توسط هیات داوران که جمعی از پژوهشگران را شامل می‌شدند انتخاب گردید و صاحبان این طرح‌های نمونه‌های اولیه خود را بین ۱۸ تا ۲۵ خرداد ماه ارسال کردند.

وی افزود: در مراسم پایانی این رویداد که امروز عصر برگزار شده است، ۱۵ طرح نهایی و برگزیده رویداد چالش فناوری‌های زیست محیطی معرفی شدند.

عرب شاهی گفت: این رویداد با هدف حمایت از تولید داخلی انجام گرفته است لذا شرکت‌های خارجی در آن حضور ندارند و طرح‌هایی که در این رویداد پذیرفته شدند، با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اولویت عقد قرارداد با شرکتهای آستان قدس رضوی قرار می‌گیرند.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است