خانه خبر کانادا تا سال 2021 ممنوعیت گسترده ای را بر استفاده از پلاستیک یکبار مصرف اعمال می کند

کانادا تا سال 2021 ممنوعیت گسترده ای را بر استفاده از پلاستیک یکبار مصرف اعمال می کند

توسط مدیر سایت
0 نظرات
plastic packaging

مرجع پلیمر در بازار ایران: انتظار می رود تا سال 2021 میلادی کانادا ممنوعیت گسترده ای را بر استفاده از پلاستیک یکبار مصرف (single-use plastics) اعمال کند.

plastic packaging

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در بیانیه ای در تاریخ 10 ماه ژوئن اعلام کرد: به زودی و بر اساس بررسی های علمی، درباره محصولات پلاستیکی ممنوعه تصمیم گیری می شود.

طرح یادشده که الهام گرفته از اقدامات مشابه اتحادیه اروپا است، فراتر از ممنوعیت نی های پلاستیکی (plastic straws)، هم زننده های نوشیدنی (drink stirrers) و گوش پاک کن (cotton buds) خواهد بود. محصولاتی که تولید آن ها از ماه آوریل سال 2020 میلادی در قاره سبز ممنوع اعلام می شود.

در کانادا این برنامه گسترده تر خواهد بود و شامل موارد دیگری مانند بطری های پلاستیکی آب ، کیسه های خرید و ظرف های فست فود می شود.

کمتر از پنج ماه پیش از برگزاری یک انتخابات ملی، تغییرات اقلیمی (climate change) و محیط زیست (environment) در میان داغ ترین بحث های انتخاباتی قرار دارند.

گزارش ها نشان می دهد که تنها کمتر از 10 درصد از انواع محصولات پلاستیکی در کانادا بازیافت می شودو در مقایسه، قوانین اتحادیه اروپا در پی دستیابی به هدف بازیافت 90 درصدی بطری های پلاستیکی تا سال 2025 میلادی است.

مشکل فزاینده ضایعات پلاستیکی، امروزه یکی از دغدغه های فعالان صنایع شیمیایی و پتروشیمی محسوب می شود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است