خانه خبر تولید سوپرجاذب‌هایی با خاصیت ضد باکتری و ضد نمک

تولید سوپرجاذب‌هایی با خاصیت ضد باکتری و ضد نمک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
پليمر سوپر جاذب

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، موفق به تولید سوپرجاذب‌هایی با خاصیت ضد باکتری و ضد نمک شدند.

پليمر سوپر جاذب

سوپرجاذب‌

یکی از مواد پرکاربرد و افزودنی برای جذب آب و املاح، سوپر جاذب‌ها (هیدروژل) هستند. سوپر جاذب یک پلیمر است که قابلیت جذب آب و مواد محلول را دارد که با توجه به این توانایی در صنایع مختلف همچون کشاورزی، بهداشتی، تولید بتن و تولید کابل جاذب رطوبتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین یکی از مصارف پرکاربرد آنها در منسوجات سلولزی است، همچنین در زخم پوش‌ها نیز برای جذب خون یا ادرار کاربرد دارند. البته به علت تماس آنها با خون و ادرار فضای مناسبی برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌شود. بنابراین تولید سوپر جاذبی با خواص ضد باکتریایی در این زمینه می‌تواند گامی تاثیرگذار باشد.

نسرین معینی، مجری این طرح پژوهشی با بیان اینکه این طرح با عنوان «تهیه سوپرجاذب های آکریلی ضد باکتری و ضد نمک» انجام شده است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این سوپر جاذب قابلیت طراحی بر مبنای کاربرد آن است. زیرا در این پژوهش بر روی ذرات کار شد، پس می‌توان آنها را بر اساس نوع کاربرد تغییر داد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، وی خاطرنشان کرد: همچنین این سوپرجاذب خاصیت ضد باکتری و ضد نمک دارد. بنابراین بستر رشد به باکتری داده نمی‌شود و به گونه‌ای طراحی شده که حساسیت به نمک نیز به شدت کاهش یافته است. از بعد علمی، نوآوری موجود در این تحقیق قابلیت تأمین خواص بسیار مطلوب با صرف کمترین هزینه را امکان پذیر کرده است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است