خانه علمی پژوهشی تولید پلاستیک زیست سازگار با دورریز پنبه توسط محقق ایرانی

تولید پلاستیک زیست سازگار با دورریز پنبه توسط محقق ایرانی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
cotton

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک محقق ایرانی با همکاری پژوهشگرانی در استرالیا موفق به تولید پلاستیک زیست سازگار با محیط زیست با استفاده از دورریز و ضایعات پنبه شد. دکتر مریم نائبی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیل کرده با همکاری دو محقق دیگر این دستاورد علمی را در دانشگاه Deakinبه ثبت رسانده است.

cotton

زمانی که از ماشین پنبه پاک کنی برای جدا کردن الیاف پنبه از دانه های آن استفاده می شود، مقدار زیادی کرک و پرز به عنوان ضایعات و دورریز پنبه تولید می شود. در حال حاضر این ضایعات یا سوزانده می شوند یا به عنوان زباله دفن می شوند، اما از این به بعد تبدیل آنها به پلاستیک سازگار با محیط زیست ممکن خواهد شد.

به گفته دکتر مریم نائبی سالانه نزدیک به ۲۹ میلیون تن ضایعات پنبه در جهان تولید می شود که یک سوم آنها دور ریخته می شوند. اما وی و اعضای گروهش روشی را برای ترکیب این مواد با برخی ضایعات دیگر گیاه پنبه و از جمله بذر وساقه آن ابداع کردند که منجر به تولید یک پلیمر ارگانیک مایع شده و می تواند از آن برای تولید نوار پلاستیکی استفاده کرد.

این نوع پلاستیک به راحتی در طبیعت تجزیه شده و به خاک مبدل می شود و از آن می توان در صنایع بسته بندی به طور گسترده استفاده کرد. علاوه بر این هزینه تولید پلاستیک به این روش در مقایسه با پلاستیک به دست آمده از کارخانه های پتروشیمی کمتر است.

منبع: مهر

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است