خانه علمی پژوهشی بتن مستحکم تر و ارزانتر با استفاده از پودر شیشه

بتن مستحکم تر و ارزانتر با استفاده از پودر شیشه

توسط مدیر سایت
0 نظرات

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه دیکین استرالیا دریافتند با استفاده از خرده شیشه می‌توان بتنی با استحکام بالاتر و قیمت پایین‌تر تولید کرد.

محققان در این تحقیقات شیشه غیرقابل بازیافت را به شکل پودر درآوردند و آن را به عنوان جایگزینی برای شن مورد استفاده درون بتن پلیمری به کار گرفتند. در بتن پلیمری به جای سیمان از رزین پلیمری به عنوان عامل چسبندگی استفاده می‌شود و معمولاً در عایق بندی کاربرد دارد.
در آزمایشات اولیه این بتن پلیمری جدید، مشخص شد استحکام این نوع بتن به میزان قابل توجهی بیشتر از انواع متداول مبتنی بر شن است.

علاوه بر این، از آنجا که برای به دست آوردن شن ابتدا باید آن را از معدن استخراج کرده و پس از شست‌وشو و درجه‌بندی آن را به‌کار گرفت، استفاده از شیشه پودر شده موجب کاهش هزینه‌های تولید بتن می‌شود.

به گزارش مجمع جهانی اقتصاد، صنعت ساخت و ساز در جهان ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. بتن یکی از مواد اصلی مورد نیاز برای ساخت و ساز و شن یکی از مولفه‌های اصلی آن است. بنابر این یافتن جایگزین‌های مناسب و ارزان‌قیمت برای شن، از دیدگاه اقتصادی کاملاً مقرون به صرفه خواهد بود.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است