خانه اقتصادیگزارش و تحلیل پیشبینی بهبود حجم معاملات در بازار معاملات محصولات پتروشیمی

پیشبینی بهبود حجم معاملات در بازار معاملات محصولات پتروشیمی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Petrochemical-product2

مرجع پلیمر در بازار ایران: افت تقاضا در هفته گذشته را می‌توان دلیل اصلی افت حجم و ارزش معاملات در بورس کالا به شمار آورد اگرچه حجم عرضه پلیمرها نزدیک به 3 درصد رشد داشته ولی حجم عرضه ترکیبات شیمیایی نزدیک به 16 درصد کاهش داشته است و نشان می‌دهد بازار از آرامش و ثبات پیشین خود فاصله گرفته است و می‌تواند بر حجم معاملات در هفته‌های آینده در بورس کالا هم اثرگذار باشد.

Petrochemical-product2

البته برای هفته جاری انتظار رشد تقاضا و رشد حجم معاملات وجود دارد که به معنی بهبود در این بازار است. البته مهمترین دلیل برای ضعف تقاضا را باید در تعطیلی نیمی از هفته گذشته در کنار کاهش قیمت‌های جهانی جستجو کرد. بازار با توجه به احتمال افت نرخ در روزهای آینده شاید ترجیح داده است که خرید خود را به تعویق انداخته تا مواد اولیه مورد نیاز خود را با قیمت‌های کمتری تهیه کند.

این رویکرد البته در کنار کاهش قیمت ار ز و جو روانی کاهش قیمت‌ها نیز و تعویق تقاضا و موکول کردن خرید به آینده قابل قبول است  اما درصورتی که حجم معاملات در هفته جاری باز هم افزایش یابد.

به احتمال زیاد در هفته جاری حجم معاملات افزایش خواهد یافت اما برای رصد رخدادها بهتر است که حجم معاملات هفته جاری را به عنوان یک ملاک مهم در نظر بگیریم آن هم در شرایطی که هم ماه رمضان سپری شده و هم تعطیلات به پایان رسیده است و واقعیت‌های بازار نمود عینی بهتری دارد.

معاملات هفته گذشته محصولات پتروشیمی

در هفته گذشته حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا بیش از 31 درصد کاهش داشته که یکی از کارنامه‌های نامطلوب معاملاتی در سال جاری است تا جایی که حجم معاملات در هفته نیمه‌تعطیل پیشین به کمترین حد از روزهای ابتدایی و نیمه تعطیل سال جاری تاکنون کاهش داشته است.

این داده به خوبی نشان می‌دهد که اثرگذاری تعطیلات بر حجم معاملات به چه میزان بوده اگرچه احتمال بهبود بازار را هم مطرح می‌کند و این  احتمال وجود دارد که هفته جاری شرایط کلی در بازار بهبود یابد. در هفته گذشته حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا کمتر از 41 هزار تن بود و در بازار محصولات شیمیایی این حجم با 25.5 درصد کاهش به بیش از 16 هزار تن رسید که باز هم در کمترین سطح از روزهای نیمه‌تعطیل ابتدایی سال جاری تاکنون است.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است