خانه خبر تقویت کامپوزیت‌های پلیمری به کمک نانو ساختارهای کربنی

تقویت کامپوزیت‌های پلیمری به کمک نانو ساختارهای کربنی

توسط مدیر سایت
0 نظرات

به گزارش مرجع پلیمر در بازار ایران : شرکت انگلیسی هایدال اخیرا نتایج یافته‌های خود را در مورد استفاده از نانوساختارهای کربنی برای تقویت کامپوزیت‌ها منتشر کرده است. این شرکت روشی با کارایی بالا برای ساخت این نوع نانوکامپوزیت‌ها ارائه کرده است.

شرکت هایدال (Haydal) در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مواد کامپوزیتی (ICCM) اقدام به ارائه نتایج بnanocompositeدست آمده از پروژه اخیر این شرکت موسوم به Developing Component-Scale Hierarchical Composites Using Nanocarbons کرده است.

نانومواد کربنی نظیر گرافن و نانولوله کربنی به شدت مورد توجه محققان بوده و بسیاری به دنبال استفاده از این نانوساختارها در مواد کامپوزیتی هستند.

تحقیقات در حد کارهای آزمایشگاهی

مطالعات نظری نشان می‌دهد که استفاده از این نانومواد کربنی موجب بهبود استحکام و سختی کامپوزیت می‌شود. برخلاف بسیاری از کاربردهای این نانوساختارها، هنوز به دلیل تکرارناپذیری فرآیند تولید و همچنین مشکلات موجود در مسیر تولید انبوه محصولات، تجاری‌سازی این فناوری‌ها به مرحله نهایی نرسیده است.

بنابراین، در حال حاضر بسیاری از دستاوردها در حد کارهای آزمایشگاهی باقی‌مانده است.

در این پروژه جدید که محققان دانشگاه کاردیف و شرکت هایدال انجام دادند روشی را برای تولید ساختارهای سلسله مراتبی با استفاده از جوش سیالی ارائه کردند. این گروه، از گرافن و نانولوله کربنی برای این کار استفاده کردند.

از راکتور پلاسمای منحصر به فرد شرکت هایدال برای عامل‌دار کردن نانوساختارهای کربنی استفاده شد. بعد از عامل‌دار کردن، محققان این نانوساختارها را با رزین ترکیب کردند.

مطالعه رئولوژیکی نشان داد که مورفولوژی، گروه‌های عاملی و وزن ماده تقویت کننده (نانوساختارهای کربنی) روی ویسکوزیته رزین اپوکسی تاثیرگذار است. با استفاده از این رزین‌های نانوکامپوزیتی، این گروه موفق به ارائه روشی برای اتصال رزین شدند.

مطالعه جریان رزینی نشان داد که چیدمان بهینه برای رسیدن به بهترین کیفیت چیست و چگونه می‌توان خواص مکانیکی را افزایش داد.

با این روش جدید می‌توان کامپوزیت‌های حاوی نانوساختارهای کربنی را در مقیاس انبوه تولید کرد. محققان این شرکت نشان دادند که روش عامل‌دار کردن پلاسمایی گرافن، ترکیب رزین و فرآیند جوش رزین شرکت هایدال عملکرد خوبی دارد و می‌تواند برای تولید انبوه نانوکامپوزیت‌ها استفاده شود. این پیشرفت در حوزه مواد کامپوزیتی می‌تواند برای صنایع خودروسازی و هوافضا بسیار جالب توجه باشد.

منبع: www.haydale.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است