خانه علمی پژوهشی چگونه تایر مستعمل برای تولید آند با ظرفیت بالا استفاده شد؟

چگونه تایر مستعمل برای تولید آند با ظرفیت بالا استفاده شد؟

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Tire recycle

مرجع پلیمر در بازار ایران: چند شریک صنعتی با استفاده از اکسید گرافن احیاء شده در کربن‌بلک، موفق به ساخت آندی شدند که ظرفیت بالایی در باتری‌ها دارد. کربن بلک نیز از تایرهای مستعمل تولید شده است بنابراین، این فناوری روشی برای ترکیب فناوری‌نانو و تایر مستعمل و تولید موادی با ارزش افزوده بالا است.

Tire recycle

استفاده از گرافن در ساخت باتری

شرکت زِن‌گرافن (ZEN Graphene) با همکاری شرکت کال تایر و مرکز هوافضای آلمان، اقدام به استفاده از گرافن در ساخت باتری کرده است. این شرکت نتایج اولین آزمون‌های خود را روی این باتری در دانشگاه بریتیش کلمبیا عرضه کرد.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که افزودن مقدار ۵ درصد اکسید گرافن احیاء شده به کربن بلک موجب می‌شود تا باتری‌های ساخته شده از این کربن بلک، ظرفیت دشارژ آندی ۳۲۴ درصد بالاتری نسبت به مواد رایج این صنعت داشته باشد.

فرانسیس دوبه می‌گوید: «این فرآیند زیست‌سازگار است به طوری که ما از مواد بازیافت شده از تایر برای تولید کربن سیاه استفاده می‌کنیم.

این کربن‌ها برای تولید آند باتری مناسب هستند و می‌توان از آن در ساخت باتری‌های قابل شارژ استفاده کرد. با این کار می‌توان هزینه مواد آندی را کاهش داد. در حال حاضر این مواد هزینه بالایی داشته و به‌عنوان گران‌ترین بخش باتری شناخته می‌شوند. نتایج این پروژه بسیار رضایت‌بخش بود و شرکت زِن‌گرافن همکاری خود را با تیم تحقیقاتی شرکت کال‌تایر ادامه خواهد داد تا نتایج بهینه‌سازی شود.»

نتایج اولیه محققان را امیدوار می‌کند تا به تحقیقات خود ادامه دهند و این نتایج را برای تولید محصول نهایی ارزان‌ قیمت و زیست‌سازگار ادامه دهند و در نهایت مواد آندی با ظرفیت بالا تولید کنند.

کربن بلک که از تایرهای شرکت کال‌تایر تولید می‌شود بعد از استفاده در آند باتری دارای ظرفیت ۱۱۵ میلی‌آمپر ساعت در هر گرم است، شبیه به کربن استاندارد صنعتی. اما با افزودن اکسید گرافن احیاء شده زِن‌گرافن در کربن بلک، این ظرفیت از ۱۱۵ به ۴۸۸ میلی‌آمپر ساعت در هر گرم افزایش می‌یابد. این در حالی است که اگر از ۱۰۰ درصد اکسیدگرافن احیاء شده استفاده شود، این ظرفیت تا ۸۴۰ میلی‌آمپر ساعت در هر گرم افزایش خواهد یافت.

فرصت‌های صنعتی زیادی در این یافته‌های علمی وجود دارد که این سه شریک صنعتی قصد دارند از این فرصت استفاده کنند تا نسل جدیدی از آند باتری را تولید کنند.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است