خانه تکنولوژي ثبت پتنت نانوپوشش محافظ ضدخش توسط اپل

ثبت پتنت نانوپوشش محافظ ضدخش توسط اپل

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Smartphone

مرجع پلیمر در بازار ایران: اپل فناوری جدیدی را به‌صورت پتنت به ثبت رسانده که در آن از یک لایه محافظ حاوی نانوذرات برای ایجاد خاصیت ضدخش روی صفحه نمایش استفاده شده است.

Smartphone

شرکت اپل در حال کار روی صفحه نمایش آیفون و آیپد است تا با استفاده از فناوری‌نانو صفحات نمایشگر محصولات خود را ضدخش کند. این شرکت اخیرا پتنتی با عنوان Nanoparticle Protective Coating را به ثبت رسانده است. در این پتنت، روشی برای تولید پوشش‌های محافظ حاوی نانوذرات ارائه شده است.

براساس اظهارات شرکت اپل، با استفاده از این پوشش محافظ محصولات این شرکت در برابر خش مقاوم شده و حتی صفحه‌های نمایشگر در اثر ریخته شدن مایعات آسیب نمی‌بینند.

استفاده از پلیمر

در این پتنت آمده است که با استفاده از این فناوری می‌توان پوششی شفاف روی سطح ایجاد نمود. این لایه محافظ می‌تواند حاوی پلیمری باشد که ذرات را درون خود جای داده است. این ذرات موجود در پلیمر می‌تواند ذرات بسیار سخت باشد که نقش محافظ را به عهده دارند به طوری که حضور آن‌ها در پوشش محافظ می‌تواند مقاومت در برابر خراش را در پوشش افزایش دهد. این پوشش محافظ احتمال آسیب فیزیکی و شکستگی روی نمایشگر را کاهش می‌دهد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این پتنت در برنامه تولید ادوات آتی شرکت اپل استفاده خواهد شد یا در حال حاضر اپل در حال استفاده از این فناوری برای تولید محصولات خود است. آزمون قطره که روی آیفون‌های اخیر شرکت اپل انجام شده نشان می‌دهد که دوام این آیفون‌ها از آیفون‌های قبلی بیشتر شده است. نکته جالب توجه این است که این پوشش، بسیار شبیه پوششی است که در ایرپاد جدید اپل استفاده شده است.

شرکت اپل همیشه متهم بوده که روی دوام گوشی‌های خود کار زیادی انجام نمی‌دهد تا کاربران به دنبال خرید محصولات جدید باشند. این نقد همچنان به محصولات اپل وارد است. این پوشش جدید تنها لایه‌ای محافظ است و نمی‌تواند نقش یاقوت را بازی کند، ماده‌ای که چند سال پیش شرکت اپل تلاش کرد از آن برای ساخت صفحه نمایش استفاده کند. به هرحال این فناوری گامی رو به جلو در مسیر صحیح است.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است