خانه علمی پژوهشی تولید پلاستیک‌های تجدیدپذیر از قندهای گیاهی

تولید پلاستیک‌های تجدیدپذیر از قندهای گیاهی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3rd generation BioPlastic

مرجع پلیمر در بازار ایران: ابداع جایگزین‌های تجدیدپذیر و گیاهی برای مواد شیمیایی نفتی، بخش مهمی از فعالیت‌هایی که در زمینه فاصله گرفتن از سوخت‌های فسیلی انجام می‌شوند، در بر می‌گیرد. پژوهشگران سعی دارند با این فعالیت‌ها، سوختی بادوام و سازگار با محیط زیست ارائه دهند اما سیستم‌های صنعتی کنونی که برای این هدف ساخته شده‌اند، خطرات بسیاری را در بر دارند که تجاری شدن آنها را به چالش قابل توجهی دعوت می‌کند.

3rd generation BioPlastic

گروهی از پژوهشگران “مرکز پژوهش انرژی گریت لیکز”(GLBRC) و “دانشگاه ویسکانسین- مدیسن”(UW–Madison) آمریکا در پژوهش جدید خود، روش مقرون به صرفه و کارآمدی را برای تولید یک ماده شیمیایی گیاهی موسوم به “هیدروکسی‌متیل‌فورفورال”(HMF) ارائه دادند. HMF، یک ماده تطبیق‌پذیر است که نقش مهمی در تولید انرژی تجدیدپذیر دارد.

“علی حسین موتاگاموالا”(Ali Hussain Motagamwala)، سرپرست این پژوهش گفت: ما فرآیندهای مورد استفاده را با هم ترکیب کردیم تا خطرات ابتدایی این فناوری را کاهش دهیم و قابل اطمینان بودن آن را ثابت کنیم.

از روش HMF می‌توان برای ابداع مواد شیمیایی، پلاستیک و سوخت‌های بسیاری استفاده کرد. HMF، انتخاب خوبی برای تجاری‌سازی سیستم‌های حوزه انرژی خواهد بود زیرا بسیاری از محصولات موجود در بازار، از این ماده ساخته می‌شوند.

تاکنون استفاده از HMF به خاطر هزینه بالای آن محدود بود. در حال حاضر، قیمت پلاستیک‌های زیستی به خاطر فرآیند ساخت آنها، نسبت به پلاستیک‌های نفتی بیشتر است.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است