خانه علمی پژوهشی نوع جدیدی از پلیمر با قابلیت تجزیه در طبیعت

نوع جدیدی از پلیمر با قابلیت تجزیه در طبیعت

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Trikton Polymer

مرجع پلیمر در بازار ایران:امروزه با افزایش آلودگی محیط زیست تولید مواد تجزیه شونده و دارای قابلیت بازیافت از اهمیت فراوانی برخوردار شده و محققان برای اولین بار خبر از تولید پلاستیک بازیافتی داده اند.

Trikton Polymer

برخی مواد مانند آلومینیوم به سادگی ذوب شده و برای استفاده در اشکال متنوع دیگر قابل استفاده هستند.

اما پلاستیک از جمله موادی است که به سادگی قابل بازیافت نمی باشد و ذوب کردن آن هم آلودگی زیست محیطی فراوانی ایجاد می کند. پلاستیک از مولکول هایی به نام مونومر تولید شده که در ترکیب با یکدیگر به پلیمر مبدل می شوند. اما استفاده مجدد از مونومرها و پیوند زدن آنها به یکدیگر کار ساده ای نیست.

پژوهشگران آزمایشگاه ملی لورنس برکلی در آمریکا برای حل این مشکل و تولید پلاستیک های بازیافتی از مولکول جدیدی به نام تریکتون و ترکیب آلی امینه استفاده کرده و بدین شیوه نوع جدیدی از پلیمر را تولید کردند که قابلیت تجزیه را در طبیعت دارند.

محققان با استفاده از چند فرایند شیمیایی دیگر توانسته اند پلاستیک های تولید شده بدین شیوه را به نوعی پودر، فایبرگلاس مقاوم در برابر آتش و غیره تجزیه کرده و امیدوارند بتوانند در آینده نزدیک استفاده تجاری از این دستاورد را ممکن کنند.

منبع: فارس

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است