خانه اقتصادیگزارش و تحلیل پیشبینی رشد ۲۵ درصدی بازار نانوالیاف تا سال ۲۰۲۵

پیشبینی رشد ۲۵ درصدی بازار نانوالیاف تا سال ۲۰۲۵

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Glass Nano Fiber

مرجع پلیمر در بازار ایران: پیش‌بینی می‌شود بازار نانوالیاف طی بازه زمانی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ با نرخ رشد ۲۵ درصدی به رقم ۷۲۳۸ میلیون دلار برسد. این در حالی است که بازار این حوزه در سال ۲۰۱۷ اندکی بیش از ۱۲۶۳ میلیون دلار بوده است.

Glass Nano Fiber

براساس گزارشی که ریپورت‌لینکر (ReportLinker) منتشرکرده، بازار جهانی نانوالیاف که در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۲۶۳ میلیون دلار بوده با رشد ۲۵ درصد طی بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ به رقم ۷۲۳۸ میلیون دلار در سال ۲۰۲۵ برسد.

کشورهای ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، چین، آمریکا، کانادا و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که پیش از تجاری‌سازی نانوالیاف، تحقیقات در این حوزه را آغاز کردند. کشورهای چین و هند از جمله کشورهای محرک نوآوری در حوزه نانوالیاف بودند. پیش‌بینی می‌شود که در این بازه زمانی نوآوری‌ها در حوزه نانوالیاف ادامه یافته و فرصت‌های رشد بیشتری شکل گیرد.

بازار نانوالیاف

همچنین سرمایه‌گذاری‌های دولتی و غیردولتی در حوزه فناوری‌نانو موجب خواهد شد تا فرصت‌های زیادی در بازار نانوالیاف شکل گیرد. بازار نانوالیاف توسط چندین تولیدکننده و ارائه دهنده نانوالیاف تقسیم‌بندی شده و انتظار می‌رود که طی سال‌های آتی، دینامیک رقابت‌پذیری بازار تغییر کند. سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش تحقیق و توسعه تبدیل به محصولات تجاری خواهد شد.

با افزایش دامنه کاربرد فناوری‌نانو، کشورهای توسعه یافته تحقیقات در حوزه فناوری‌نانو را اولویت‌بندی کرده و در این بین تلاش می‌کنند از نانوالیاف برای تامین نیاز صنعت استفاده کنند. با این کار فرصت‌هایی برای شرکت‌ها به وجود می‌آید تا از این فرصت‌ها برای توسعه بازار نانوالیاف استفاده کنند.

بازار جهانی نانوالیاف براساس مواد به بخش‌های نانوالیاف پلیمری، کربنی، سرامیکی و شیشه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. از نقطه نظر کاربرد، بازار نانوالیاف به بخش‌های الکترونیک، فیلتراسیون هوا، دفاعی، انرژی، امنیت، علوم زنده و داروسازی، شیمی و محیط زیست و کالاهای مصرفی تقسیم‌بندی می‌شود.

فیلتراسیون هوا یکی از بخش‌هایی است که پیش‌بینی می‌شود برتری اصلی را در بازار نانوالیاف داشته باشد و صنعت الکترونیک بیشترین نرخ رشد را در این بازار خواهد داشت.

این گزارش به فراهم کردن آماری از مواد، کاربردهای خاص و روش‌های تولید آن‌ها، شناسایی روندهای فنی موجود، ارائه نمای کلی از فعالیت‌های R&D جهانی مربوط به نانوالیاف منجر شده به ثبت اختراعات، بیان آخرین تحولات فنی در حوزه نانوالیاف کمک می‌کند. این اطلاعات می‌تواند شرکت‌ها را در شناسایی فرصت برای بهبود فرایند و بهره‌وری و همچنین توسعه محصولات جدید یاری نموده و در رشد بازار آینده مؤثر باشد.

منبع: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است