خانه اقتصادیگزارش و تحلیل آلودگی ناشی از ضایعات پلاستیک تا سال 2030 ، بیش از 2 برابر می شود

آلودگی ناشی از ضایعات پلاستیک تا سال 2030 ، بیش از 2 برابر می شود

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Plastic Recycle material

مرجع پلیمر در بازار ایران: صندوق جهانی طبیعت (World Wildlife Fund) در تازه ترین گزارش خود هشدار داد: در صورتی که تغییرات عمده ای در مدیریت پسماند ضایعات پلاستیکی صورت نگیرد؛ آلودگی جهانی ناشی از آن تا سال 2030 میلادی دو برابر می شود.

این گزارش تحت عنوان “برطرف کردن آلودگی پلاستیک از طریق مسئولیت پذیری” (Solving Plastic Pollution Through Accountability)، در ماه مارس امسال، یک هفته پیش از نشست زیست محیطی سازمان ملل متحد در کنیا، منتشر شد. محور گفتگو ها در نشست یادشده تاثیرات مخرب پلاستیک بر محیط زیست بود.

Plastic Recycle material

صندوق جهانی طبیعت از دولت ها خواست تا به دنبال معاهده ای بین المللی درباره بحران ضایعات پلاستیکی باشند. معاهده ای شبیه به پروتکل مونترال (Montreal Protocol) که برای محافظت لایه اوزون امضاء شد.

این گروه زیست محیطی مستقر در سوئیس می گوید: افزایش ظرفیت تولید پیش بینی شده برای محصولات پلاستیکی که برآورد می شود در فاصله سال های 2016 تا 2030 میلادی با رشد 40 درصدی همراه باشد، از قابلیت سیستم های موجود برای مدیریت پسماند، پیشی خواهد گرفت.

صندوق جهانی طبیعت یادآور شد: اگر سیستم حاکم با همین روند به فعالیت خود ادامه دهد، انتظار می رود میزان آلودگی ناشی از ضایعات پلاستیکی تا سال 2030 میلادی دو برابر شود. اقیانوس ها در این میان البته آسیب پذیرتر خواهند بود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است