خانه خبر برنامه ریزی بلندپروازانه هلند در حوزه بازیافت پلاستیک

برنامه ریزی بلندپروازانه هلند در حوزه بازیافت پلاستیک

توسط مدیر سایت
0 نظرات
بازیافت پلاستیک

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت های هلندی متعهد شدند تا سال 2025، بازیافت پلاستیک خود را تا سقف 70 درصد افزایش و مصرف پلاستیک را تا 20 درصد نسبت به سال 2017 میلادی کاهش دهند.

بازیافت پلاستیک
آرنوود پاسنیر، مدیر ارشد برنامه ریزی برای اقتصاد گردشی در وزارت زیرساخت و  محیط زیست هلند، به تازگی از امضای یک معاهده پلاستیکی جدید میان وزارت محیط زیست این کشور با 75 شرکت برای دستیابی به اهدافی بلندپروازانه در حوزه بازیافت پلاستیک ها تا سال 2025 میلادی خبر داد.

بر اساس توافقنامه یادشده که با الهام از طرحی مشابه در بریتانیا به امضاء رسید؛ این شرکت ها متعهد شدند تا سال 2025، نرخ بازیافت پلاستیک خود را تا سقف 70 درصد افزایش و مصرف پلاستیک را تا 20 درصد نسبت به سال 2017 میلادی کاهش دهند. همچنین مطابق مفاد توافقنامه جدید، 75 شرکت مورد نظر قرار است به قابلیت بازیافت 100 درصدی تمام تولیدات پلاستیکی و همچنین استفاده حداقل 35 درصدی از مواد بازیافتی در تمام محصولات پلاستیکی یکبار مصرف خود تا سال 2025 میلادی دست یابند.

مهمترین هدف البته ایجاد یک اقتصاد کاملا گردشی (circular economy) تا سال 2050 و به نصف رساندن استفاده از منابع اولیه تا سال 2030 میلادی است.

این معاده که در ماه فوریه امسال به امضاء رسید؛ نمایندگان بخش های مختلف شامل صنایع غذایی و آشامیدنی، سوپرمارکت ها، خرده فروشی ها، صنایع بسته بندی و سازمان های محیط زیستی را گرد هم می آورد.

پاسنیر همچنین عنوان کرد: هلند برای دستیابی به اهداف یادشده نیاز دارد، ظرفیت بازیافت خود را با تمرکز ویژه بر بازیافت شیمیایی (chemical recycling)، تا سقف دو برابر افزایش دهد.

شرکت های امضاء کننده این توافقنامه نیز متعهد به گزارش داده های مرتبط با چگونگی پیشبرد اهداف یادشده هستند.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است