خانه خبر کنترل هدایت حرارتی پلیمرها با نور

کنترل هدایت حرارتی پلیمرها با نور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Controlling thermal conductivity of polymers with light

مرجع پلیمر در بازار ایران: معمولا” پلیمرها به عنوان عایق حرارتی در کاربردهای مختلفی مثل گرم نگه داشتن نوشیدنی ها تا خنک نگه داشتن قطعات الکترونیکی حساس، استفاده می شوند. حتی در بعضی موارد، پلیمرها می توانند به عنوان هادی حرارتی برای افزایش کارآمدی فرایند گرم کردن یا خنک سازی، نیز مورد استفاده قرار گیرند.

Controlling thermal conductivity of polymers with light

پلیمر جدید با قابلیت هدایت حرارتی با نور

محققان دانشمندان دانشگاه ایلینوی، نوع جدیدی از پلیمر را طراحی کرده اند که هدایت حرارتی آن توسط نور، قابل تنظیم است. این ماده دارای پتانسیل هدایت گرما در زمان نیاز می باشد و راه را برای مدیریت گرما به شیوه های جدیدتر و هوشمندتر، باز می کنند.

براون، استاد علوم و مهندسی مواد و مدیر آزمایشگاه تحقیقات مواد ایلینویز می گوید: پلیمرها کاربرد گسترده‌ای در سیستم های مهندسی دارند، اما معمولا” از لحاظ حرارتی وضعیت ایستایی دارند. کشف پلیمرهایی که می تواند به صورت اپتیکی بین وضعیت عایق و رسانا، تغییر وضعیت دهد، فرصت های جدیدی را در مهندسی حرارتی ایجاد خواهد کرد.

جانگوو شین، دانشجوی دکتری علوم و مهندسی مواد این دانشگاه می گوید: بر اساس دانش موجود، این اولین بار در مواد پلیمری است که تغییر وضعیت کریستال مایع با قابلیت برگشت پذیری توسط نور، مشاهده می شود. یافته های ویژه در این مطالعه، سرعت و برگشت پذیری در سه بار تغییر در رسانایی حرارتی مرتبط با فاز انتقال، می باشد.

منبع: /https://polympart.com/846479

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است