خانه تکنولوژي شرکت دانش‌بنیان داخلی موفق به تولید کامپوزیت همرنگ با دندان شد

شرکت دانش‌بنیان داخلی موفق به تولید کامپوزیت همرنگ با دندان شد

توسط مدیر سایت
0 نظرات
teeth composite

مرجع پلیمر در بازار ایران: یک شرکت دانش بنیان با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد خود و با کمک جمعی از اساتید برجسته دانشگاهی فعالیت خود را از سال 95 در حوزه مهندسی پزشکی و دندانپزشکی آغاز کرد، این شرکت تا کنون موفق شده  است برای دو محصول کامپوزیت‌های دندانی و فیشور سیلانت عنوان دانش بنیانی دریافت کند.

teeth composite

این شرکت دانش بنیان هم‌اکنون در مرکز رشد پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی مستقر است و اقدام به تولید محصولاتی از قبیل کامپوزیت‌های دندانی، اسید اچ، وارنیش فلوراید، فیشور سیلانت، ژل بی حسی، خمیر پانسمان دندان و  غیره کرده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره هدف این شرکت از تولید کامپوزیت، گفت: هدف اصلی ما از توسعه کامپوزیت های دندانی شامل «سامان دهی بخش مواد اولیه و فرآیندهای پلیمریزاسیون برای کاهش هزینه تولید»، «ارتقای مستمر بهره وری از عوامل تولید و بهبود درآمد تولیدکنندگان» و «افزایش میزان تولید محصولات دارای کیفیت استاندارد در مهندسی پزشکی» می شود.

کامپوزیت‌های دندانی

اکبر جدایی همچنین تصریح کرد: شرکت ما نخستین رسالت خود را تولید مواد پرکننده دندانی (کامپوزیت دندانی) با استانداردهای مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور قرار داده است تا در نیل کشور به تامین امنیت تجیزات پزشکی جامعه و تقویت استقلال ملی نقشی ایفا کند.

وی درباره کاربرد فناوری لیزر و نانو در این حوزه، بیان کرد: با به کار گیری فن آوری لیزر آرگون و استفاده از پلیمرهای نور پخت شونده با طول موج مناسب می توان به بیشترین استحکام، بهترین کیفیت از لحاظ زیبایی و کمترین زمان برای پر کردن دندان ( یک بار مراجعه به دندان پزشکی کافی است و نیازی به قالب گیری ندارد) دست یافت.

این فعال دانش بنیانی ادامه داد: ما در شرکت به دنبال «تهیه و تامین تجهیزات پزشکی متناسب با نیاز و منطبق با استاندارد هایISO ، ADA »، «نگهداشت تجهیزات پزشکی و افزایش بهره وری»، «استفاده از تکنولوژی جدید در حوزه تجهیزات پزشکی»، «توانمندسازی کارشناسان»، «استاندارد سازی تجهیزات پزشکی موجود» و «افزایش بهره وری در حوزه تجهیزات پزشکی» هستیم.

وی افزود: یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت ما تامین مواد اولیه صنایع مختلفی چون صنعت دندانپزشکی، پزشکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و غذایی است. همچنین سنتز و ساخت کلیه مواد شامل نانومواد پایه پلیمری، فلزی، سرامیکی، بیومواد پایه پلیمری، فلزی، سرامیکی و مواد کامپوزیتی نیز توسط متخصصان شرکت ارائه می شود.

جدایی با اشاره به تعداد شاغلان این مجموعه دانش بنیانی، گفت: در حال حاضر حدود 5 نفر از متخصصان در شرکت مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند و تولیدات داخلی ما بین 7 تا 8 برابر ارزان تر از کامپوزیت های خارجی به فروش می رسد.

ایران در جمع 7 کشور تولید کننده

این فعال حوزه دانش بنیان همچنین بیان کرد: این کامپوزیت ها تنها در 7 کشور تولید می شد که ایران نیز به لیست این کشورها وارد شد. محصول تولیدی شرکت ما قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

وی ادامه داد: برای صادرات محصول تولیدی خود برای دریافت گواهینامه CE اقدام کردیم که پس از اخذ این گواهینامه، محصولات خود را به دیگر کشورها نیز صادر خواهیم کرد.

جدایی درباره حمایت های معاونت، گفت: معاونت علمی به عنوان نهاد حامی شرکت های دانش بنیان، از محصولات تولیدی شرکت ما حمایت کرده است و وامی قابل توجه از صندوق دریافت کرده ایم.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است