خانه اقتصادیگزارش و تحلیل ثبت رکورد فروش ۸۱ هزار تن محصولات پلیمری در هفته گذشته

ثبت رکورد فروش ۸۱ هزار تن محصولات پلیمری در هفته گذشته

توسط مدیر سایت
0 نظرات
chart increase

مرجع پلیمر در بازار ایران: هفته گذشته زمانی تاریخی برای معاملات پلیمرها در بورس کالا به شمار می‌رفت و در کنار رشد نزدیک به ۲۰ درصدی عرضه‌ها و افزایش ۳۷ درصدی معاملات، شاهد بودیم که یکی از بیشترین حجم‌های معاملاتی در بازار پلیمرهای بورس کالا تجربه شد.

به‌صورت دقیق‌تر حجم معاملات هفته گذشته نه تنها رکورد امسال بورس کالا را شکست بلکه می‌توان با اندکی اغماض، معاملات هفته گذشته را رکورد تاریخی معاملات در بورس کالای ایران به شمار آورد.

chart increase

فروش ۸۱ هزار تن محصولات پلیمری

بالابودن حجم عرضه‌ها در کنار ذهنیت‌های مختلف از دورنمای نرخ در کنار افزایش قیمت دلار آزاد موجب شد تا نزدیک به ۸۱ هزار تن از انواع پلیمرها در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار بگیرد که خود از تغییر فاز جدی بازار پلیمرها با محوریت وضعیت تولید در صنایع تکمیلی حکایت دارد.

این رقم به این معنی است که بازار از کانال رشد قیمت دلار نیمایی و افزایش قیمت‌های پایه به سمت رشد نرخ متمایل شده ولی در کنار آن افزایش جذابیت خرید و رشدرقابت در معاملات هم به افزایش شاخص قیمت‌ها کمک کرده است.

این وضعیت در شرایطی که قیمت دلار آزاد در هفته قبل افزایشی بود و بازار آزاد هم به کمک همین سیگنال در هفته ابتدایی اسفندماه وارد یک فاز افزایشی شد، به رشد تقاضا در بورس کالا و افزایش جذابیت خرید منجر شده که خروجی آن افزایش قیمت‌ها در بورس کالا بوده است که نشان می‌دهد این بازار به جای تعادل معاملاتی و توجه به تحلیل‌های مخابره شده و همچنین عقلانیت تجاری، به سمت خریدهای هیجانی و تاثیرپذیری از داده‌های روانی حرکت کرده است تا جایی که می‌توان گفت باز هم جو روانی بر رفتار بازار اثر گذاشته و جریان جدیدی از نوسان قیمت‌ها را ایجاد کرده است.

اگر این جو روانی ادامه داشته باشد باید منتظر رشد بیشتر قیمت‌ها بود ولی واقعیت‌های بنیادین در بازار از آرامش نسبی انتظاری در معاملات حکایت داشته است و رشد بیشتر قیمت‌ها چندان هم منطقی به نظر نمی‌رسد. در گذشته نوسان قیمت‌ها بر پایه فاز روانی بازارها بارها تجربه شده و در نهایت معامله‌گرانی که از تجربه یا دانش کمتر برخوردار بوده‌اند متضرر اصلی هم بوده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است