خانه تکنولوژي قابلبت های ویژه پوشش پلیمری سیلیکونی در مقابله با یخ

قابلبت های ویژه پوشش پلیمری سیلیکونی در مقابله با یخ

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Silicone-Polymer Material with Ice-Repelling Capability

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان دانشگاه هوستون از نظریه فشار (در فیزیک)  برای طراحی یک پوشش پلیمری جدید ضد یخ استفاده کرده اند که عملکرد بهتری از نمونه های قبلی، از خود نشان می دهد.

اطلاعات متنوعی در خصوص اثرات مخرب دمای پایین و انجماد  روی مواد موجود در عناصر وجود دارد. به همین دلیل است که محققان دائما به دنبال مواد جدیدی هستند که عملکرد بهتری در مقابل انجماد و یخ از خود نشان دهند  و ساختار خود را برای سفر هوایی، تولید برق و استفاده در دیگر تأسیسات حیاتی، در شرایط  خیلی سرد، حفظ  کنند.

پوشش پلیمری از جنس سیلیکون

محققان اخیرا” در نشست خبری دانشگاه هوستون اعلام کردند که تیم تحقیقاتی در این دانشگاه، موفق به اختراع پوشش پلیمری با دوامی از جنس سیلیکون شدند که می توان آن را بروی سطوح مختلف اسپری کرد و به کمک آن به توانایی بی سابقه ای برای جلوگیری از ایحاد یخ به روی آن سطح، دست یافت.

Silicone-Polymer Material with Ice-Repelling Capability

محققان به رهبری هادی قاسمی، استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه هوستون،

یک پوشش پلیمری سیلیکون مقاوم در برابر آب را ایجاد کرده اند که قادر است مانع  ایجاد یخ رویز هر سطحی باشد.

نظریه جدید

 هادی قاسمی، استادیار مهندسی مکانیک در UH گفت: نظریه جدیدی در فیزیک به نام محلی سازی فشار، برای طراحی این ماده، بسیار کلیدی بود و به پژوهشگران کمک می کرد تا خواص ماده را در فرایند وقت گیر سعی و خطا، پیش بینی کنند.

او گفت: “شما خواص مورد نظر را مشخص می کنید، و مبانی به شما می گوید که  چه موادی برای سنتز، لازم دارید.” قاسمی گفت که این مفهوم همچنین می تواند برای طراحی مواد دیگر، از جمله آنتی باکتریال ها یا سایر خواص مطلوب، به کار گرفته شود.

هر ساله در ایالات متحده آمریکا، آب و هوای سرد منجر به میلیاردها دلار خسارت شامل تاخیر و اختلال مرتبط باسفرهای هوایی، زیرساخت ها، و امکانات تولید و انتقال انرژی و …  می‌شود. و بنا بنظر متخصصین، یکی از مسائل کلیدی موجود در مواد ضد یخ موجود، توانایی شکستن چسبندگی یخ به موادی است که  یخ روی آن شکل می گیرد.

قاسمی و تیم  همکار او در تلاش های قبلی موفق به معرفی موادی نشدند که بتوانند به طور کامل بر مشکل چسبندگی یخ به سطح، فائق گردد. این مواد همچنین دارای دوام مکانیکی و محیطی محدودی بودند.

در حالیکه ماده جدید نیاز به حداقل نیرویی برای ایجاد ترک در یخ داشته  و بنابر اظهار محقق ارشد آن، برای مثال جریان هوا بر روی سطح یک بدنه هواپیما می تواند هماند یک ماشه عمل کند و نیروی لازم برای خورد کردن یخ را ایجاد کند. محققان مقاله خود را در مجله Materials Horizons منتشر کردند.

منبع: https://www.designnews.com/materials-assembly/silicone-polymer-material-shows-unprecedented-ice-repelling-capability/168350957560151

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است