خانه تکنولوژي ساخت جوهر حاوی نانوذرات برای زیست‌چاپگر سه بعدی

ساخت جوهر حاوی نانوذرات برای زیست‌چاپگر سه بعدی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
3d print heart

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت انگلیسی آئدر با همکاری دو دانشگاه، اقدام به ساخت جوهر حاوی نانوذرات برای زیست‌چاپگر سه بعدی کرده است. این شرکت قصد دارد تا دریابد که آیا هوش مصنوعی می‌تواند به تسریع فرآیند چاپ سه بعدی کمک کند.

 

3d print heart

زیست‌چاپگر سه بعدی

آئدر (Aether) یکی از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه زیست‌چاپگر سه بعدی بهبود یافته با هوش مصنوعی است. این شرکت در حال توسعه راهبرد جدیدی برای چاپ سه بعدی در حوزه فناوری‌نانو است که در این مسیر از همکاری دانشگاه لاگبروگ و دانشگاه کالج لندن استفاده می‌کند.

آئدر که در سانفرانسیسکو مستقر است، مدعی پیشرو بودن در حوزه زیست‌چاپ‌ سه بعدی بهبود یافته با هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد با توسعه این فناوری نقش مهمی در تحقیقات پزشکی در آینده داشته باشد.

نسل جدیدی از تحقیقات پزشکی

رایان فرانکس مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت آئدر می‌گوید: «ترکیب چاپ سه بعدی با فناوری‌نانو موجب بروز نسل جدیدی از تحقیقات پزشکی می‌شود. مشکل این است که استارت‌‌آپ‌های محدودی که در این حوزه هستند به شکل عجیبی آزمند هستند. آنها اهمیت نمی‌دهند که یک چنین فناوری چقدر در حوزه درمان سرطان می‌تواند مفید و توانمند باشد، این شرکت‌ها بدون کسب درآمد میلیون دلاری، به محققان اجازه نمی‌دهند تا تعاملی با این فناوری داشته باشند مگر این که پرداخت قابل توجهی برای استفاده از این فناوری کرده باشند.»

محققانی که با استارت‌آپ آئدر در حال کار هستند، روی توسعه جوهری کار می‌کنند که حاوی نانوذرات بوده و نقش نانوابزار جراحی را ایفا می‌کند. این ابزار می‌تواند داروها و مواد فعال زیستی را بسته به نیاز کاربر، در محیط رهاسازی کنند.

براساس اطلاعات منتشر شده، این نانوذرات توسعه یافته برای جوهر، زمانی که در معرض طول موج‌هایی از نور قرار گیرند می‌توانند محتویات خود را رهاسازی کنند.

 نانومواد فعال شده با لیزر می‌توانند کاربردهای متعددی در حوزه ژن‌درمانی، رهایش دارو، بازسازی عصب‌ و از بین بردن سلول‌های سرطان با روش گرمانوری داشته باشند.

در این پروژه محققان قصد دارند تا از زیست‌چاپگر سه‌بعدی شرکت آئدر در سامانه لیزری استفاده کنند. این سامانه را می‌توان با استفاده از یک رابط ساده کنترل کرد. در این پروژه، شرکت آئدر به ارزیابی توانایی و مفید بودن یادگیری ماشینی و مشاهده کامپیوتری می‌پردازد. برای مثال، این شرکت قصد دارد دریابد که آیا هوش مصنوعی می‌تواند فرآیند تولید را تسریع کند؟

منبع : 3D Printing Nano Structures: Aether Collaborates with UCL and Loughborough University

         ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است