خانه تکنولوژي افزایش ایمنی، کاهش نویز، افزایش توان با نانوافزودنی روغن موتور

افزایش ایمنی، کاهش نویز، افزایش توان با نانوافزودنی روغن موتور

توسط مدیر سایت
0 نظرات
Waste Oil

شرکت نانومک اینداستریز برای توسعه فناوری نانوافزودنی روغن موتور خود موسوم به AtomOil موفق به دریافت جایزه ادیسون 2019 شد. این نانوافزودنی می‌تواند ایمنی، کاهش نویز، افزایش توان و سرعت، بهبود کارایی و عملکرد را در تمام موتورها به همراه داشته باشند.

Waste Oil

شرکت نانومک اینداستریز (NanoMech Industries) به‌عنوان برنده جایزه ادیسون سال 2019 معرفی شد. این جایزه با الهام از شخصیت توماس ادیسون و به دلیل ذهن خلاق و نوآور این دانشمند به شرکتی که در ازای بالاترین سطح از نوآوری و خلاقیت باشد اعطا می‌شود.

فرانک بونالیفیا از هیئت اجرایی جایزه ادیسون می‌گوید: « بسیار خوشحالیم که شرکت‌هایی نظیر نانومک در مسیر توماس ادیسون قرار دارند تا با استفاده از خلاقیت، چالش‌های صنعتی را حل کنند.»

این جایزه به دلیل توسعه فناوری افزودنی روغن موتور AtomOil به این شرکت داده شده‌است. این افزودنی موجب افزایش کارایی و بهبود عملکرد موتورهای خودرو، قایق و موتورسیکلت می‌شود. این افزودنی می‌تواند اصطکاک و خستگی موتور را در مقیاس نانومتری کاهش دهد.

جیمز فیلیپس مدیرعامل این شرکت می‌گوید: « افزودنی AtomOil یک ماده نانومهندسی شده است که می‌تواند کارایی موتور را ارتقاء دهد. مهم نیست که شما چه روغنی برای موتور خودرو، قایق یا موتورسیکلت خود می‌خرید تنها کافی است که این افزودنی به آن اضافه شود تا کارایی روغن بهبود یابد.»

استفاده از فناوری نانومقیاس

در ساخت این روغن از فناوری نانومقیاس پتنت شده‌ای استفاده شده که در آن اجزاء ماکرومولکولی وجود دارند. هر یک از این اجزاءکارکرد جداگانه‌ای داشته که فرمولاسیون آن براساس چند دهه تحقیقات به‌دست آمده است. با این فرمولاسیون می‌توان رفتارهای ضدخوردگی، ضدخستگی و ضداصطکاک ایجاد کرد.

آرپانا ورما از مدیران شرکت نانومک می‌گوید: « این فناوری که معماری شبیه به مکعب روبیک دارد به شرکت نانومک امکان می‌دهد تا با تکرارپذیری و کیفیت بالا اقدام به ترکیب مواد آلی و معدنی کند و در نهایت نسل جدیدی از مواد و مولکول‌های بهبود عملکرد موتور را ارائه دهد.»

دبورا وینس اسمیت، مدیرعامل شرکت نانومک می‌گوید: « در فضای در حال تغییر و خشن کسب و کار فعلی هیچ چیز به اندازه نوآوری و توان تولید بالا نمی‌تواند به شرکت‌ها و کشورها کمک کند. توانایی توسعه محصولات و ابزارهای مرز دانش می‌تواند شرکت‌ها را یاری کند. ما محصولاتی نظیر nGlide داریم که می‌تواند به مشتریان ما کمک کند.»

nGlide فناوری پتنت شده برای بهبود نسل جدید محصولات نظیر روغن‌های موتور، روغن دنده، سیال‌های انتقالی، سیالات هیدرولیک، روغن‌های بلبرینگ، پوشش‌های ضدخستگی و ضداصطکاک و گریس‌های سنگین قابل استفاده است.

منبع : NanoMech receives 5th Edison Awards honor

         ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است