خانه خبر گزارش سابیک در خصوص تولید نسل جدیدی از پلیمرها (certified circular polymers)

گزارش سابیک در خصوص تولید نسل جدیدی از پلیمرها (certified circular polymers)

توسط مدیر سایت
0 نظرات
sabic petrochemical

مرجع پلیمر در بازار ایران: شرکت سابیک به تازگی اعلام کرد که توانسته است به موفقیت بزرگی در پروژه پیشگامانه خود برای تولید پلیمرهای گردشی گواهی شده (certified circular polymers) از خوراک حاصل از ضایعات مخلوط پلاستیک (mixed plastic waste) دست یابد.

این مرحله اولیه گامی مهم به سوی ایجاد یک زنجیره ارزش گردشی (circular value chain) جدید برای پلاستیک ها به شمار می رود که در طول آن مقادیر اولیه روغن پیرولیز (pyrolysis oil) حاصل از ضایعات پلاستیکی، به عنوان خوراک در سایت تولید شرکت سابیک در خیلین (Geleen) هلند مورد استفاده قرار می گیرد.

sabic petrochemical

شرکت پلاستیک انرژی (Plastic Energy) مستقر در اسپانیا، روغن پیرولیز یادشده را که دارای پتنت نیز است؛ از بازیافت ضایعات پلاستیک کم کیفیت و مخلوط تولید کرد. ضایعاتی که در غیر این صورت یا برای سوزاندن یا برای انباشت به محل های دفن زباله منتقل می شدند.

به عنوان بخشی از مرحله اولیه ایجاد بازار این محصولات (market foundation stage)، سابیک تولید و تجاری سازی ماهانه مقادیری پلیمرهای گردشی گواهی شده پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) را آغاز کرده است. این گامی اولیه پیش از راه اندازی تعدادی مجتمع تجاری در سال 2021 میلادی است که سابیک در نظر دارد با همراهی شرکت پلاستیک انرژی برای تولید و فرآوری این خوراک جدید در هلند راه اندازی کند.

فرنک کوجیپرز، مدیر کل تولید پایدار سابک، می گوید: تولید پلیمرهای گردشی گواهی شده یک نوآوری بدیع است و اقدامات سابیک در مرحله ایجاد بازار برای این محصولات، فاز مهمی در توسعه آن ها به شمار می رود.

منبع: نیپنا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است