خانه علمی پژوهشیمقالات آشنایی بیشتر با پلی وینیلیدین فلوراید یا PVDF

آشنایی بیشتر با پلی وینیلیدین فلوراید یا PVDF

توسط مدیر سایت
0 نظرات
PVDF Polyvinylidene fluoride

مرجع پلیمر در بازار ایران: پلی وینیلیدین فلوراید یا PVDF  يک پليمر نيمه بلوري است که پنج ساختار بلوري متفاوت دارد. اين پليمر به دليل ويژگي پيزوالکتريکي اش بسيار مورد توجه قرار گرفته است. از ميان تمام ساختارهاي بلوري پلي وينيليدين فلورايد، تنها فاز β از لحاظ پيزوالکتريکي فعال است. بنابراين افزايش ميزان فاز β در اين پليمر اهميت بالايي دارد. اخيرا ترکيب اين پليمر با نانومواد براي ايجاد فاز β در پليمر مورد توجه واقع شده است.

PVDF Polyvinylidene fluoride

ويژگی‌های پلیمر پلی وینیلیدین فلوراید یا PVDF

این پلیمر، مقاومت الکتریکی بسیار بالایی داشته و در برابر شعله نیز به خوبی مقاوم است. با کنار هم قرار دادن همین دو خاصیت، به نظر می رسد که این پلیمر می تواند ماده ی مناسبی برای عایق کاری سیم های الکتریکی باشد؛ خصوصاً سیم هایی که درحین مصرف، داغ می شوند(این ماده برای عایق کاری سیم های رایانه، کابل های الکتریکی هواپیما و پوشش قطعات روی مدارهای الکتریکی ضد آتش، استفاده می شود).

همچنین این ماده از نظر شیمیایی هم مقاوم است، و به همین دلیل، در صنایع شیمیایی، PVDF به منظور تولید لوله ها و بطری ها و ظروف نگهداری مواد شیمیایی به کار می رود.

رفتار این پلیمر در برابر تابش اشعه ی ماوراء بنفش هم مقاوم است.  PVDF اغلب برای افزایش مقاومت پلی(متیل متاکریلات) در مقابل اشعه ماوراء بنفش، با آن آلیاژ می شود.

PVDF  ماده ای پیزوالکتریک است. بدین معنی که وقتی در یک میدان الکتریکی قرار گیرد، شکل خود را تغییر می دهد. حال اگر شما آن را در یک میدان الکتریکی متناوب قرار دهید، در حالی که ابتدا در جهتی، و سپس در جهت عکس آن تغییر شکل می‌دهد، نوسان خواهد کرد. این نوسان را می‌توان برای تولید صوت به کار گرفت. طرز کار بلندگوهای بسیار قوی پیزوالکتریک نیز به همین شکل است.

 

تولید پلیمر پلی وینیلیدین فلوراید یا PVDF

این پلیمر از طریق پلیمریزاسیون وینیلی رادیکال آزاد و از مونومر وینیلیدین فلوراید به دست می آید

 

منابع: MyChem.ir

Wikipedia

 

مطالب بیشتر :

Solef 90615/2002 PVDF، پلیمری با خواص و کارایی بالا

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است