خانه علمی پژوهشیمقالات نقش موثر پلاستیک ها در بهینه سازی منابع مصرفی در حمل و نقل

نقش موثر پلاستیک ها در بهینه سازی منابع مصرفی در حمل و نقل

توسط مدیر سایت
0 نظرات
THE PLASTIC PERCENTAGE IN LIGHT VEHICLES DECEMBER 2012 (MEDIUM SIZED CAR)

مرجع پلیمر در بازار ایران: جایگزینی مواد سنگین تر با استفاده از پلاستیک باعث بهبود موثر مصرف منابع و عملکرد بهتر، در حرکت می شود. همچنین با گسترش استفاده از مواد پلاستیکی سبک وزن در صنعت خودرو، تولید کنندگان خودرو می توانند نشان دهند که بیشتر از گذشته بر مشکلات رو به رشد زیست محیطی، متمرکز شده اند، حتی بیشتر و سخت تر از اقداماتی که با هدف از بین بردن وابستگی به نفت و کاهش انتشار گازهای تولید شده توسط انسان، در حال انجام است.

استفاده بیشتر از پلاستیک، همچنین به سازندگان خودرو کمک می کند تا بر بحران های اقتصادی غلبه کنند و هزینه های تولید را کاهش دهند.

ورود پلاستیک به صنعت خودرو

استفاده از پلاستیک در ساخت اتومبیل در دهه 1950 سرعت گرفت و امروزه تصور یک ماشین بدون پلاستیک، تقریبا” غیر ممکن خواهد بود. ​​در یک ماشین مدرن با وزن 1500 کیلوگرم  بین 12  تا 15٪ مواد پلاستیکی بکار می رود که معادل بیش از 2،000 قطعه پلاستیکی در اشکال و اندازه‌های مختلف. شامل چراغ ها و ضربه گیرها، اجزای موتور، داشبورد، آفتابگیر، سوئیچ ها، کلیپس ها، سقف های پانورامیک، صندلی ها، کیسه های هوا و کمربند ایمنی و … است.

پس تعجبی ندارد که پلاستیک در حال حاضر، در رتبه دومین ماده مورد استفاده در تولید خودرو قرار دارد.

THE PLASTIC PERCENTAGE IN LIGHT VEHICLES DECEMBER 2012 (MEDIUM SIZED CAR)

پلاستیک سبب بروز تحول بزرگی در ساخت، عملکرد و ایمنی اتومبیل، شده است و اجزای یکپارچه به تولید کنندگان کمک کرده تا به کاهش زمان قابل توجهی در مونتاژ خودرو، سرعت در نوآوری های طراحی و کاهش هزینه ها، دست یابند.

پلاستیک به ساخت اتومبیل های سبک تر، کمک می کند و در نتیجه آن، تقاضای سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش می یابد. در ازای کاهش وزن به میزان هر 100 کیلوگرم، مصرف سوخت تقریبا حدود 0.2 لیتر در 100 کیلومتر، کاهش می یابد و به دنبال آن کاهش انتشار CO2
به میزان حدود 10 گرم در کیلومتر، کمتر می شود.

در جای دیگر، استفاده از الیاف با دوام پلی استر، کمربند ایمنی را به یک واقعیت تبدیل کرده و یا نایلون با استحکام بالا منجر به معرفی کیسه های هوا در اتومبیل، شده است.

مشارکت کلیدی پلاستیک در طرح های نوآوری صنعت خودرو

با افزایش فشار جهانی برای کاهش گازهای گلخانه ای، اتحادیه اروپا یک نقشه راه برای حرکت به سمت یک اقتصاد کم کربن تا سال 2050، تعریف کرده است که در آن صنعت خودرو همچنان به دنبال راه هایی برای کاهش انتشار مواد آلوده کننده خواهد بود و  پلاستیک در حال حاضر مشارکت کلیدی در تعدادی از نوآوری های هیجان انگیز این زمینه، شامل اجزای اصلی برای برق، هیبرید و خودروهای هیدروژنی، دارد.

 

 

منبع: https://www.plasticseurope.org/en/resources/publications/104-automotive-world-moves-plastics-brochure

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است