خانه علمی پژوهشی پژوهش برای تهیه پوشش‌های سیلیکونی جهت سامانه‌های دارورسانی خوراکی

پژوهش برای تهیه پوشش‌های سیلیکونی جهت سامانه‌های دارورسانی خوراکی

توسط مدیر سایت
0 نظرات
رادیودارو

مرجع پلیمر در بازار ایران: محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی طرحی فناورانه را به اتمام رساندند که بر اساس آن آزادسازی دارو به‌صورت کنترل‌شده رخ می‌دهد. تهیه پوشش‌های سیلیکونی برای استفاده در سامانه‌های دارورسانی خوراکی عنوان این پژوهش است.

رادیودارو

تهیه پوشش‌های سیلیکونی

به گفته مجری این طرح تحقیقاتی، با توجه به اینکه بعضی از داروها نسبت به اسیدیته محیط ناپایدار هستند و استفاده خوراکی آنها محدود است بنابراین در این طرح سعی شد یک پوشش مقاوم سیلیکونی طراحی شود. در این صورت امکان خروج دارو از آن در شرایط انتخابی به دلیل استفاده از عامل کانال ساز مناسب وجود دارد و سامانه خوراکی (به شکل فرآورده قرصی) رهایش کنترل شده دارو را تنظیم می‌کند.

 پس هدف از انجام این طرح را باید تهیه پوشش‌های سیلیکونی و اصلاح آنها دانست تا آزادسازی کنترل‌شده دارو انتخابی باشد. همچنین با توجه به سابقه انجام طرح‌های پژوهشی متعدد درزمینه پوشش‌های پلیمری و دارو دارورسانی در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران پیاده‌سازی آن در این مرکز عملی به نظر می‌رسد. البته انجام این طرح پژوهشی اقدامی در راستای بهینه‌سازی سامانه‌های دارورسانی است تا از این طریق گامی در رفع یکی از مشکلات بیماران برداشته شود.

البته در این زمینه طرح‌های زیادی توسط محققان در دنیا و ایران انجام‌شده است تا چالش‌های دارورسانی برای درمان بیماری‌های مختلف در تجویز داروی خوراکی رفع شود. این پژوهش نیز فرصتی را در اختیار محققان کشورمان قرارداد تا با توجه به توانمندی‌های موجود در این حوزه اقداماتی را انجام دهند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

نگاهی کوتاه

مرجع اطلاعات تخصصی پلیمر حاوی محتوی فنی،اقتصادی،علمی و تولیدی در بازار ایران به منظور گسترش تعاملات تجاری B2B و B2C فعالین و متقاضیان در عرصه داخلی و بین المللی

خبرنامه

آخرین اخبار

تمامی حقوق مطالب برای “پلیم پارت “محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است